Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Joel__7
MEDLEM

Ska jag ange tjänstepension i arbetsgivardeklarationen?

Jag har ett nystartat AB där jag själv är ensam anställd. Genom banken har jag en tjänstepension som jag bokför på 1930 / 7412, med löneskatten på 7533 / 2943.

Skall denna tas upp i arbetsgivardeklarationen månatligen till Skatteverket, och i så fall vad och var specifikt?

Tack!
2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej
Nej den tas inte upp på arbetsgivardeklarationen löpande, däremot är det ju bra att ha koll på kostnaden precis som du gör där när du löpande bokför den som skuld resp kostnad. Löneskatten hamnar ju i slutet av året i den gemensamma bolagskatteuträkningen för hela räkenskapsåret.
/Ulrika

Strålande, tack för snabbt svar! Då har jag tänkt rätt trots allt. 🙂