Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Leyla Siris
UTFORSKARE

Skapa ny bankhändelse trots integration med banken

Hej,

Jag råkade matcha en bankhändelse (betalning av en leverantörsfaktura) som jag fått via bankintegrationen som ett eget uttag. Jag har nu korrigerat detta och nollat transaktionen, och behöver nu registrera utbetalningen av leverantörsfakturan på nytt.

Eftersom jag har en bankintegration kan jag inte skapa en ny bankhändelse manuellt. Hur gör jag för att skapa en bankhändelse som jag kan matcha mot leverantörsfakturan igen? Med andra ord – hur registrerar jag betalningen av leverantörsfakturan, eftersom konto 1930 (betalningskonto) inte dyker upp som valmöjlighet när jag försöker registrera betalningen?  Den heter "Företagskonto" = 1930. 

LeylaSiris_0-1743968245492.png

Jag är tacksam för all hjälp jag kan få.

2 SVAR 2
Joachim E
MODERATOR

Hej

Det hade varit mer korrekt om du skapat en korringsverifikation av den felaktiga händelsen och inte nollställt den.

Du kan lägga in denna betalningen via Bokföring > verifikationer > Ny verifikation.
Eventuellt så kan du behöva ta bort en spärr på 1930 tillfälligt via Inställningar > Kontoplan.

Klicka på raden med 1930 och sedan på knappen redigera.
Avmarkera denna rutan och spara.

När du lagt in betalningen så lägger du tillbaka spärren på nytt.

/Joachim

Leyla Siris
UTFORSKARE

Hej Joachim, Jag tror att jag har gjort en korrigering med verifikation, men uttryckt mig felaktigt.  Tack så mycket för hjälpen.