Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Utförskare-Medlem
UTFORSKARE

Skillnad på bokföring för förening och aktiebolag

Hej, 

Jag har skött bokföring och redovisning inkl årsredovisning för mitt aktiebolag ett bra tag nu. 

Tänker nu att starta en förening och har läst att en förening liknar ganska mycket ett aktiebolag...

Skulle vara tacksam om någon kan svara mig om det finns skillnader som jag behöver tänka på gällande bokföring, redovisning eller årsredovisning...? 

 

Tusen tack på förhand 🙏

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej!

Letade efter lite matnyttig information att visa dig och precis som vanligt så finns det väldigt mycket bra att läsa på sidan verksamt.se. Hittade dels sidan välj företagsform som du kan kika på men det finns även en sida med en bra jämförelse mellan olika bolagsformer där du på ett överskådligt sätt kan jämföra. 

 

Kompisarna på Skatteverket har också lite tankar kring detta och det kan du läsa mer om på skatteverket.se

Vet inte om detta räcker som svar på din fråga men jag tror att det kan ge dig en hyfsat bra överblick. Har vi några andra pålästa forumvänner så är ni självklart välkomna att flika in och komma med tips och goda råd. Det är alltid trevligt 🙂 

 

Trevlig helg! /Tinna