Hej jag håller på årsredovisningen . Vid senaste årstämma förra året beslutades om NOLL utdelning . Sedan, under året har jag gjort en extrautdelning vid extra inkallad bolag stämma som är bokfört på rätt sätt. Trotts detta när jag skapar nu årsredovisningen för senatse året får jag fel varning under " Förändringar i eget kapital ". Jag lägger då manuellt extrautdelningen men minus framför och då felvarningen i "Förändringar i eget kapital "försvinner och balanserad resultat vid senatse årets utgång stämmer . Sedan noterar jag att det finns under rubriken "Resultat disposition " en annan rad med "utdelning beslutad på extrabolag stämma" sk efterutdelning.. Vid nuvarande arstämma beslutas igen om Noll utdelning . Mina frågor är:
1-varför årsredovisning programmet inte tar emot direkt extrautdelningen på extrabolag stämma utan jag måste registrera den manuellt trotts att det var rätt bokförd..
2-när ska man använda rubriken Efterutdelning vid extrabolag stämma vid" Resultat dispositon "och vad är skillanden mot utdelning under "förändringar i eget kapital "