Fd medlem
Inte tillämpbar
2016-07-25
14:30
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2016-07-25
14:30
jag har bokfört samma utgift som jag betalt med egna medel två gånger, hur tar jag bort den ena av dem
jag har bokfört samma utgift som jag betalt med egna medel två gånger, hur tar jag bort den ena av dem?
Svara
1 SVAR 1

Fd medlem
Inte tillämpbar
2016-07-26
07:36
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2016-07-26
07:36
Hej Kerstin,
För att ta bort den felaktiga verifikationen går du in på Bokföring - Verifikationer - letar upp den du vill ta bort - Åtgärder - Korrigera bokföringsuppgift - markera rutan korrigera till vänster om samtliga kontonummer - då hamnar dessa med omvänt tecken på en korrigeringsverifikation och tar ut ursprungsverifikationen - Bokför.
Är utgiften upplagd som en leverantörsfaktura får du istället skapa en manuell verifikation och använda samma konto fast på omvänd sida.
/Susan
För att ta bort den felaktiga verifikationen går du in på Bokföring - Verifikationer - letar upp den du vill ta bort - Åtgärder - Korrigera bokföringsuppgift - markera rutan korrigera till vänster om samtliga kontonummer - då hamnar dessa med omvänt tecken på en korrigeringsverifikation och tar ut ursprungsverifikationen - Bokför.
Är utgiften upplagd som en leverantörsfaktura får du istället skapa en manuell verifikation och använda samma konto fast på omvänd sida.
/Susan