Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

jag har bokfört samma utgift som jag betalt med egna medel två gånger, hur tar jag bort den ena av dem

jag har bokfört samma utgift som jag betalt med egna medel två gånger,  hur tar jag bort  den ena av dem?
1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Kerstin,

För att ta bort den felaktiga verifikationen går du in på Bokföring - Verifikationer - letar upp den du vill ta bort - Åtgärder - Korrigera bokföringsuppgift - markera rutan korrigera till vänster om samtliga kontonummer - då hamnar dessa med omvänt tecken på en korrigeringsverifikation och tar ut ursprungsverifikationen - Bokför.

Är utgiften upplagd som en leverantörsfaktura får du istället skapa en manuell verifikation och använda samma konto fast på omvänd sida.

/Susan