Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Christel9
UTFORSKARE

Anställd ändrar mellan månadsavlönad och timavlönad

Använder Lön Anställd för tidrapportering och Lön 600.

Har en anställd som haft vikariat och varit månadanställd tom 9 juni. Jobbat extra något i sommar, men åter ett vikariat from 19/8. Hur ska detta hanteras vid kopplingen till Lön anställd? Försökte hitta någon info, men inte lyckats.

Ska väl inte "helt" avsluta henne och sedan starta upp på nytt, direkt? Blir ju konstigt, då försvinner ju hennes digitala lönebesked tex.

1 SVAR 1
Anton Ingvarsson
MODERATOR

Hej @Christel9!

Om du inte har "avslutat" Visma Lön Anställd/ Mitt lönebesked på den anställde så tänker jag att du inte behöver göra det, utan att du bara byter anställningsform etc på den anställde i lön. Det beror också lite på om det är endast Mitt Lönebesked eller även Visma Lön Anställd. Skulle behöva lite mer information för att kunna svara på frågan korrekt. Behöver veta om du exempelvis betalat ut slutlön och bytt anställningsdatum mm. 

Därför skulle jag rekommendera dig att kontakta supporten då vi behöver veta hur det ser ut i ditt program, vilka inställningar som är gjorda och får reda på rätt förutsättningar för att kunna svara helt korrekt. Dem kan koppla upp sig mot din skärm och kika på hur det ser ut hos dig. 

Välkommen att kontakta supporten.

// Anton