Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

JennyEn
MEDLEM

Arbetsgivarintyg - avgångsvederlag och slutlön semester

Hejsan

Så jag har skapat en extra lönekörning för att lättare hålla koll på slutlön med avgångsvederlag som skulle utbetalas nu i mars. Jag har gjort lönen och tagit hänsyn till de tips och råd jag fått här och hittat genom Visma spcs forum - men, när jag skriver ut arbetsgivarintyget så kommer inte avgångsvederlaget eller slutlönen med i utbetalningen, jag har för mig dessa två ersättningar skall skrivas med men kan inte hitta någon information om det och då det inte följde med automatiskt så blev jag orolig om det blir fel. Programmet tog med automatiskt semester och sjuklön som skett per månad i en komplettering till arbetsgivarintyget, ska inte avgångsvederlaget och slutlönen hamna i det underlaget? Är ju inte ofta man gör sånt här och tror det är första gången jag gör ett arbetsgivarintyg med avgångsvederlag.

Tack på förhand!

//Jenny

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @JennyEn 

Tack för att du hör av dig till oss. Precis som du skriver så är detta inget man gör speciellt ofta och det är jättesvårt att lösa denna typen av frågor här i forumet i och med att jag inte kan se ditt löneprogram. Jag misstänker att anledningen till att händelserna inte kommer med beror på vilka datum du valt antingen på själva arbetsgivarintyget eller när du la in lönearterna för avgångsvederlaget

och slutlönen. 

Tänk på att arbetsgivarintyget går på händelsedatum vilket betyder att händelser med datum hamnar under den månaden på intyget. Händelser utan datum registreras på löneperiodens månad. 

Gör så att du slår en signal till supporten så får vi felsöka och återkoppla jättegärna till mig här i forumet sedan. 

Ha en fin eftermiddag och välkommen att kontakta supporten. 

/Tinna