Hej,
I vårt lönesystem har vi tre alternativ på de anställda, resultatenhet 011, resultatenhet 002 samt ingen resultatenhet.
vi har ett problem som måste lösas.
Tidigare har vi i importering av fil fått frågan om resultatenhet (kommer ej ihåg exakt frågan men den handlar om resultatenhet). Så länge vi svarat Nej på den frågan så har de anställda fått rätt resultatenhet (den de ligger på personalfliken) Om vi i något av våra bolag vid importeringen av fel råkat trycka JA på frågan, har alla anställda fått en resultatenhet som heter XX-XX. den resultatenhet ligger ingen på i personregistret och den är också inaktiv i resultatenhetsregistret. Om vi svarat JA en gång så återkommer problemet i fortsatta körningarna även om vi i nästa körning svarar NEJ på frågan om resultatenhet.
Vi har märkt att vid de senaste uppdateringarna. Vi har nu version 2021.2 så får vi inte frågan om resultatenhet vid importering av fil alls==> vilket lett till att alla får resultatenhet XX-XX som vi då får ändra manuellt på varje person. Vi kan inte arbeta så. Hur får vi bort att XX-XX inte trillar in även om vi avvaktiverat enheten? Observera att i importfilen så anges INTE någon resultatenhet överhuvudtaget och då det fungerat tidigare med filen så kan det inte vara den det är fel på.
Tack för snabb hjälp.
Mvh Lisa