
Fd medlem
Inte tillämpbar
2019-02-17
19:13
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2019-02-17
19:13
Semesterlön i eget företag
Hej. Har en fråga om någon kan besvara den. Har eget företag och är som sagt anställd och fundera på semesterlön när det blir dags. Förra året betalade jag inte ut någon semesterlön till mig men skall göra det i år. Läser i olika forum och märker att det kan inte skrivas tydligt nog. Någon som kan på ett enkelt sätt förklara om det är någon skillnad på att vara anställd eller anställd i sitt eget företag när det gäller utbetalning av semesterlön.
//Mathias
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Lönehantering
Svara
3 SVAR 3

Fd medlem
Inte tillämpbar
2019-02-17
19:36
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2019-02-17
19:36
Skillnaden är att du inte omfattas av några avtalsenliga regler - rättigheter - eftersom du är ägare.
Vill du kalla en del av den lön du lyfter för det arbete du gör för semesterersättning så står det dig fritt
Mikael
Vill du kalla en del av den lön du lyfter för det arbete du gör för semesterersättning så står det dig fritt
Mikael
Svara
2019-02-17
19:52
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2019-02-17
19:52
Hej. Så tänkte jag också.

Fd medlem
Inte tillämpbar
2019-02-17
20:05
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2019-02-17
20:05
Då är det fritt fram 😉
M
M
