Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Ale12345
MEDLEM

Semestersrrsättning vid ett tillfälle efter Semårsavslut.

En kund som har villkor 20.

Kalenderårsskifte (semester) , tar ut semester under innevarande år då som förskott.

vill nu betala ut semesterersättningen på de uttagna dagarna . efter semesterårsavslutet.

Under personal flik kommer ju skulden för förskottsdagarna och det är ju riktigt, men hur och när skall man 

göra lönekörningen för semesterersättningen.

 

 

 

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Ale,

Om företaget tillämpar förskottssemester och ni har intjänandeåret året innan aktuellt semesterår så kan du betala ut förskottsdagar vilket det låter som du redan har gjort. Semestertillägg betalas inte ut vid uttag av förskottssemester. Om du vill betala ut semestertillägg för dessa dagar gör du det manuellt via lönearter. Läs gärna mer i programhjälpens avsnitt Hur betalar jag ut förskottssemester till en nyanställd?

 

Vill även passa på att slå ett slag för hjälpavsnitten Får en anställd ta ut semester som man håller på att tjäna in och Skillnad mellan förskottssemester och uttag av semesterdagar under innevarande semesterår då jag vet att många av våra kunder funderar på just detta. 

 

Har du några följdfrågor eller funderingar så är du välkommen att höra av dig till oss i forumet. 

Ha en fin dag! 

Tinna