Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Christel9
UTFORSKARE

Tidpunkt för utskick av datumsatt lönebesked

Hej!

Om man vid utskick av digitalt lönebesked via Lön 600 sätter en datum då det ska vara tillgängligt på Visma/Kivra. När under dagen blir det då synligt? Jag trodde nog det skulle vara synligt direkt på morgonen.. men så verkar det inte vara. 

Jag hade satt dagens datum på en lönekörning som gjorts tidigare, men de anställda har ännu inte fått lönebeskedet. Vad göra??

3 SVAR 3
Ebba Arvén
COMMUNITY MANAGER

Hej @Christel9!

Om det är många lönebesked som är schemalagda samma dag kan det dröja lite innan lönebeskeden visas. Senast klockan 17 det valda datumet bör dock alla anställda se lönebeskedet i Min Lön/Kivra. 

Har lönebeskeden dykt upp eller hur ser det ut? Om inte - har det funkat tidigare för er eller har ni nyligen aktiverat funktionen?

Återkoppla gärna så hörs vi. Ha en fin fredag! 
/Ebba

Okej, det var ett drygt 50-tal, och det verkar som att de kom runt lunch. Men det var ju inte det jag hade väntat mig när jag satte en datum..

Har inte hört att det varit något problem tidigare, har haft funktionen ganska länge. Men har ju å andra sidan inte satt ett datum så nära utbetalningsdag tidigare. Men det hade sina orsaker denna gång.

Okej, jag förstår. Då vet du det till framtiden att de kan dyka upp lite senare under dagen eftersom det är en del lönebesked ni skickar, men att det inte är något att oroa sig för. 

Varmt välkommen tillbaka om du har ytterligare frågor eller gunderingar. Jag önskar dig en riktigt god jul och ett gott nytt år! 🎆