Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Jag tänkte på beräkning av tex karensavdrag, den ska ju vara 8 timmar. Är du sjuk 4 timmar dag 1 så fortsätter karensen nästa dag med 4 timmar.Samt uträkning av sjuklön + sjukavdrag i löneprogrammet. Detta skulle jag vilja ha enligt Lageravtalet i löneprogrammet så att man slipper handpåläggning vid uträkning.
Hej Sofie,Programmet anser inte att det är övertid förrän man har arbetat det antal timmar som ligger schemalagda för en heltidsanställd. Gäller det en deltidsanställd som har en ordinarie arbetstid mellan kl. 8 - 14 men stannar kvar till kl. 17 så är det vanligt att man får mertid upp till heltid (mellan 14 - 17). Det är först efter att ha arbetat full ordinarie heltidsdag som övertid blir aktuellt.Vill ditt företag ändå göra som du beskriver så får du hantera detta manuellt med lönearter för övertid men precis som @Carina Espmarker skriver ovan så är det viktigt att vara konsekvent och behandla alla lika. Har du kollektivavtal är det inte fel att ha en dialog med dem.Ha en torsdag!/Kristina
Hej Lotta,Dagar på låsta lönekörningar ska inte kunna ändras vid bytet av semestervillkor. Kan det möjligen ha varit så att någon lönekörning var olåst när du gjorde bytet? I vilket fall som helst rekommenderar jag att du alltid följer guiden Byte av semestervillkorså är du välkommen att kontakta supporten så hjälper vi dig gärna./Kristina
Hej! Jag brukar lägga fast text på lönebeskedet på en kund, men vet inte hur väl det syns i appen. Lägga till fast text i Visma Lön 600 Anställd/flik 3 Lön och längst ned Standardlönebesked. Här kan du lägga in en text rad. De anställda borde se texten.
Utöver förslaget ovan så kan man under "Utskrifter och spårning" knappen spårning söka historiskt på anställda, lönearter mm.Ett bra verktyg när man behöver kolla upp enstaka lönearter tycker jag 🙂
Awesome