Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Johanna,Kanske ett tidigt paket..MVHKenneth
Ok, tack för era svar!
Hej AKaV,Det finns ingen inställning för ferielön i Lön 300Som KenArd skriver har skolboxen en lösning för ferielön.Du kan läsa mer i dokumentetSkolboxen fixar ferielönenHa en fin dag/Susan
Hej,Det enda jag kan hitta om premiebefrielse är ordalydelsen "Särskild löneskatt ska i princip betalas på alla pensionskostnader oavsett om de är avdragsgilla eller inte". Detta i kombination med att det inte står någonting om undantag tolkar jag som att hela premien är underlag för beskattning.Vad gäller sjukförsäkringen hittar jag detta i bokföringstips.se"En redovisningsenhet har erhållit en leverantörsfaktura om 10 000 SEK (momsfri) som avser sjuklöneförsäkringar klassificerade som pensionsförsäkringar för anställda. Premierna för sjuklöneförsäkringarna är skattepliktiga för särskild löneskatt om 2 426 SEK (10000*24,26 %). Premierna för sjuklöneförsäkringen tas upp som underlag för särskild löneskatt i inkomstdeklarationen".Hoppas detta hjälpen dig en bit på vägen.//Tina
Bra att valet finns! Att jag får välja vilket jag vill använda på ett visst företag!
Awesome