Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Inger,Det finns dessvärre ingen inställning för behörigheter i Visma Lön.Ha en fin dag/Susan
Hej Linda,I Lön 300 som jag ser du använder finns ingen funktion för att använda nettosemester för de som är arbetar intermittent (deltidsanställda som inte arbetar alla dagar i veckan). Programmet hanterar enbart bruttosemester, vilket innebär att den anställde får fler semesterdagar (25 dagar) men en lägre semesterdaglön.Hantering av brutto- respektive nettosemester finns enbart i Visma Lön 600.Du kan läsa mer om detta i forumtråden Nettosemester i Lön 300Ha en fin dag och återkom gärna om du har fler frågor eller funderingar/Susan
Hej! UnderArkiv - säkerhetskopieringkan du välja Återställ säkerhetskopia. Då läses informationen över utan att du får ett extra företag upplagt. Så länge företaget finns i löneprogrammet så går det att välja ovanstående. Har du däremot installerat löneprogrammet på en ny dator där det inte finns några företag så får du välja Nytt företag -Skapa företag från säkerhetskopia. Lars, detta kanske inte var svar på din tanke? Det låter som att du vill spara information på något annat sätt än på datorn eller ett USB. I så fall skulle jag rekommendera backup-tjänsten som finns. Läs gärna mer om den på vår hemsida om backup till företag. Hoppas detta ger er lite tips på hur ni kan jobba på ett bättre sätt! Ha en fortsatt bra dag! /Sanna
Hej allihop!Ser att ni fick dokumentet från vårt hjälpavsnitt. Det är många delar programmet som finns att ta hänsyn till, period för lönen, period för avvikelser, period för semesterårsavslut och slutdatum för den anställde. För att kunna hantera de på något vis så behöver programmet utgå ifrån något. Precis som ni har diskuterat ovan så tittar den på löneperiod.Programmet fungerar alltså på det sättet idag. Jag hoppas att ni har fått en förståelse för hur det fungerar genom att kika på dokumentet. Annars får ni såklart gärna fortsätta ställa frågor här.Christel - har du följt rekommendationen i dokumentet och gjort årsavslutet/inte gjort årsavslutet men får ändå en varning?/Sanna
Om du har semesterårsavslut nu (generellt semesterår) sätter du datum före 2017-03-31./Anna
Genvägar