Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej!Först och främst kan du titta i anställningsregistret och se efter om hon är rödmarkerad där. En anställd blir det om det saknas några uppgifter. Är hon det får du gå igenom flikarna i anställningsregistret på henne och titta så alla uppgifter finns inlagda och är korrekta.Det kan också vara så att hon är inställd för att få tvåveckorslön i anställningsregistret. När du skapar lönekörningen får du välja mellan att skapa en månadsvis utbetalning eller en tvåveckorslön. Där kan du även välja vilka löneformer som ska ingå i lönekörningen, månadslön/timlön och arbetare/tjänstemän. Om inte den markeringen finns som gäller för den här anställdas inställningar i anställningsregistret visas hon inte i namnlistan undertill och då kan du inte heller skapa någon lönespecifikation. Prova att bocka i alla rutorna vid Löneform och löneperiodinnan du skapar lönekörningen för att se om hon dyker upp då.
Nej, precis. Om du väljer alternativet 00 - Inget semestervillkor behöver du inte göra något semesterårsavslut eftersom inga beräkningar ska göras alls då.
Hej!Ändrar du någon inställning för vilka ackumulatorer en löneart ska påverka slår det igenom även bakåt. Programmet informerar även om detta när du gör ändringen så att det inte ska ske av misstag. Om du däremot ändrar ett belopp eller beräkningsformel så ändras inte det på låsta lönekörningar.
Jag förstår att du vill veta, om inte annat så för att kunna förklara ordentligt för den anställde hur det blir de siffrorna programmet visar. Härligt! 🙂
Hej! Som jag tolkar texten du länkar till ska den anställde förmånsbeskattas för mellanskillnaden av 84 kr minus eget betalat belopp på 45 kr = 39 kr. Du kan använda löneart 2112 för det och ändra beloppet manuellt.
Awesome
Genvägar