Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej hej! Det ska inte vara några problem att få med avvikelser till arbetsgivarintyget. Jag kanske missförstår din fråga så jag tar ett exempel för att förklara hur jag menar:) Vi säger att jag har en anställd som slutar 26:e april och har varit sjuk 3-5:e april. Den här sjukfrånvaron kommer inte att registreras förrän på majs lönekörning då jag har avvikelseperiod månaden innan. Alltså kan jag inte skapa arbetsgivarintyg förrän majs lönekörning är skapad och sjukfrånvaron är registrerad. Men jag skulle kunna skapa majs lönekörning nu direkt efter lönekörningen i april. Gå in på lönespecifikationen för min anställd som slutat och hämta upp sjukfrånvaron, om det inte redan är registrerat i kalendariet förstås. Så fort frånvarotimmarna registreras så räknas de med i ackumulatorerna med rätt datum. Det innebär att det även kommer att dyka upp som frånvaro på arbetsgivarintyget för perioden som jag väljer t.o.m 26:e april. Jag behöver alltså inte låsa lönekörningen utan kan vänta med resterande anställda och göra klart dessa i efterhand. Hör gärna av dig igen om det är så att jag missuppfattat dig. Annars borde det fungera så här.
Hej! Du ska ange det som står i anställningsavtalet för den anställde. Anställningsformen har ingen betydelse för ditt direkta arbete i programmet och påverkar ingen beräkning. I det här fallet känns väl Tillsvidare som ett rimligt alternativ.
Hej! Du kan lägga in dina ingående värden på respektive anställd under Arkiv - Ingångsvärden. Datumet som står uppe till vänster där ska vara slutdatumet på den sista lönekörningen du gjorde i ditt gamla system. För att komplettera just semestervärden går du in på flik 2 Semester. När du har lagt in ingående värden tar programmet hänsyn till dem tillsammans med lönekörningarna som du har registrerat.
Hej! Eftersom programmet inte vet hur den anställde jobbar fungerar det inte riktigt så. Ett schema är styrt per veckodag och en månad kan ju innehålla olika många dagar. När du väljer ett Ej schemalagt arbetstids-schema får den anställde fortfarande en sysselsättningsgrad vilken används i en del beräkningsformler. Därför rekommenderar jag ändå att du väljer ett schema om det så är ett för Ej schemalagd arbetstid. Anna
Hej! I Lön 100 kan du ha upp till 3 anställda. Har ni fler nu så är nästa steg att uppgradera till Lön 300, som är en större variant i löneserien. Förutom att du kan ha upp till 20 anställda i Lön 300 får du även en del ytterligare funktioner än vad som finns i Lön 100. Jag ber gärna en kollega ta kontakt med dig om du vill ha lite mer information om skillnaderna mellan Lön 100 och 300 och vad en uppgradering skulle kosta.
Awesome
Genvägar