Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Jag har hittat felet, hade bockat i att vi använder Visma Lön Anställd vilket vi inte gör. Så nu kan jag lägga upp schema igen.
Hej @catarina ScF Det låter som att du har gjort helt rätt, och jag håller med om att det borde stå 0,00 i fältet för återstående skuld. Du har alltså gått in under Register -> Anställda -> dubbelklickat på den anställde och klickat på fliken 5 Semester. Vid fältet Semesterförskottsskuld har du bokat bort summan genom att ange den i rutan Avskrivning. När du sedan sparar, verkar beloppet fortfarande stå kvar i rutan Återstående skuld. Eftersom skulden ändå visas som återstående efter detta behöver du kontakta vår support så ska vi ta en titt på vad som hänt och uppdatera mig gärna när du vet vad det berodde på så blir jag glad. /Tinna
Hej @anne-b Välkommen som ny forummedlem. Jag förstår att det kan vara lite knepigt att byta från Visma Lön 300 till Lön i detta fallet och att ha rätt inställningar från början sparar både energi och tid. Från vad du beskriver verkar semestervillkor 10, precis som du själv är inne på, vara det rätta valet för dina anställda som får timlön och vars semesterersättning (12%) betalas ut en gång om året. En tanke är att du justerar semestervillkoret för de anställda redan innan du migrerar data till Lön. Till din hjälp har du hjälpavsnittet Byt semestervillkor. Jag vill även tipsa dig om avsnittet Kom igång med Lön om du tidigare har arbetat i Visma Lön 300/600I Lön bokas företagets semesterskuld och den beräknade arbetsgivaravgiften på beloppet upp automatiskt vid varje lönetillfälle. Det enda du behöver göra manuellt är att nollställa de konton som används innan du börjar använda funktionen. Därefter sköts allt automatiskt i programmet. Läs mer på sidan Uppbokning av semesterskuld Men innan du drar igång med allt detta rekommenderar jag starkt att du kontaktar vår support som kan rådgöra med dig och säkerställa att allt blir rätt i det nya programmet. Välkommen att kontakta supporten och lycka till med övergången till ditt nya program! /Tinna
Hej,Det ska bli spännande att se hur det ser ut när vi har uppdaterat.Tack så här långt 🙂
Hej @Anna Eklund Tack för att du kontaktar oss. För närvarande finns det ingen aktiv ackumulator som håller koll på detta i Lön, vilket innebär att det inte automatiskt kan visas på lönebeskedet. Som det ser ut idag får du använda en textrad på lönebeskedet för lägga till den här informationen manuellt. Lämna gärna ditt önskemål direkt till våra utvecklare via Feedback och förslag som du hittar längst ner till vänster i Spiris. Ha en fin dag. /Tinna
Awesome