Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @LinnéaBäckström! Eftersom du rättar felet på nästkommande månad så behöver man egentligen inte göra någon rättelse i arbetsgivardeklarationen. Förra månaden gjordes en lön och en arbetsgivardeklaration som skickades in till SKV. Sedan gör du de korrigeringar som behövs och betala ut en ny lön denna månaden. Korrigeringarna kommer då redovisas på den aktuella arbetsgivardeklarationen. Totalt på året så blir det ju korrekt. Det viktiga är att det som faktiskt är utbetalt stämmer med det på Skatteverket. Hade det däremot varit så att du har skickat in AGIn till Skatteverket, och sedan kommer på i efterhand att ändringar behöver göras på den nuvarande lönekörningen samt på den redan inskickade AGIn i nuvarande månad så hade man behövt göra en rättelse på Skatteverket för då stämmer ju inte siffrorna med det du har i lönekörningen kontra Skatteverket. Nu vet inte jag hur det ser ut i ditt program och vilken typ av korrigering du vill göra. Det får tex inte bli negativt i någon ruta, det lägsta beloppet man kan redovisa är 0. Eller om det till exempel avser en inbetalning från anställd. Du får gärna utveckla och återkomma om det inte skulle lösa sig alternativt kontakta mina kollegor på supporten för att förtydliga just din situation. Ha en fortsatt fin torsdag! // Anton
Hej @BooABja! Det du kan göra är att delmatcha lönebesked. Det du gör då är att matcha den större summan mot lönebeskedet och bokför det. Det som kommer ske då är att det kommer finns ett "restbelopp" kvar på lönekörningen. Det beloppet bör motsvara den bankhändelsen på det resterande mindre beloppet som du har kvar. Då väljer du sedan att matcha det beloppet mot samma lönekörning som tidigare. Ha det fint! // Anton
Hej,Du borde kunna få en säkerhetskopia från nuvarande lönekonsult och läsa in den i din lön 600.//Carina
Hej,Intjänade semesterdagar räknas ut på följande sätt:Antal semesterdagar / 365 x antal dagarT ex intjänad semester t o m 2024-07-31 (om man har semesterår enligt semesterlagen)30 / 365 x 122 = 10,03 dgr, dvs 11 dgr eftersom avrundning alltid ska göras uppåt oavsett hur liten decimalen är.//Carina
Hej@Lisa_Boiardt_, Som du är inne på så hämtas arbetad tid i första hand från arbetsschemat. Om den anställde är månadsavlönad och inte har någon schemalagd arbetstid hämtas inga uppgifter till arbetsgivarintyget. Är den anställde timavlönad hämtas uppgiften från lönekörningarna för perioden. Du kan komplettera uppgifter om arbetade timmar, frånvaro, övertid och mertid manuellt. Det gör du under Personal - Anställda - Arbetsgivarintyg på fliken Arbetad tid i programmet. Jag skickar med vårt hjälpavsnitt Varför redovisas inte arbetade timmar i arbetsgivarintyget där du kan läsa mer. Hoppas detta hjälpte dig i din fråga. Har jag missförstått eller undrar du något annat är det bara att återkomma i tråden. Ha en fin dag! /Agnes
Awesome