Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @Marja-Lena P-F Tack för att du skriver till oss. Precis som @Suslun säger så bör detta fungera när du använder snabbvalet Semester, ersättning. En sak som du kan kontrollera är hur det ser ut på inställningarna för semestervillkor 30. Gå till Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Semester - Villkor 30. Kontrollera så du har en procentsats här. Kontrollera även så du har ett belopp längst ner vid fältet semesterersättning under Personal - Anställda - Inne på den anställda och Flik 5 Semester. Det framgår inte vilket semesteravtal den anställda hade tidigare så kolla gärna på sidan Byt semestervillkor så kanske du får några bra tips på vad som är fel. Det kan vara en rad olika anledningar till varför det inte fungerar men jag hoppas att något av alternativen ovan kan hjälpa dig. Annars behöver du slå en signal till oss så får vi felsöka tillsammans med dig. När du vet vad det berodde på blir jag glad om du uppdaterar här i forumet. Ha en fin dag och välkommen tillbaka till forumet framöver. /Tinna
Hej @ullabritt Denna kan du absolut skriva ut till Excel. Du väljer upp Excel i dialogrutan långt ner till vänster. Jag provade även att gå in under Skapa egna utskrifter - Klicka på knappen Ny - Markera Kopiera en av programmets standardutskrifter - Välj Lön -Löneartslista - OK. Den egna utskriften kan du prova att göra olika sorteringar på och du kan även skriva ut den till Excel. Hör gärna av dig och berätta hur det går för dig. Trevlig eftermiddag! /Tinna
hej, vet inte om det är svar på din fråga men vi använder standardlöneartikel 2103 "förmån av fritt drivmedel vid tjänstebil" som har den kopplade lönearten 2104 " upphöjt värde av förmån fritt drivmedel" (beräkningsformel 0,20) när vi förmånsbeskattar det drivmedel företaget betalar som gått åt privat körning med förmånsbilen. Mvh Lisa
1000 tack!
Hej @Jenny Lu Tack för att du kontaktar oss. Sjukfrånvaro är semestergrundande i 180 dagar under insjuknandeåret och ytterligare 180 dagar ett år till. De semestergrundande sjukfrånvarodagarna beräknas per semesterår och kan därför vara antingen per kalenderår eller generellt år, till exempel från 1 april. Löneprogrammet har inte fullt stöd för hanteringen av sjukfrånvaro över två semesterår utan du behöver i vissa fall lägga in lönearter manuellt vid ett nytt semesterår. Själv tycker jag att programmets hjälpavsnitt ger en bra förklaring därför bifogar jag avsnitten Hur hanteras långtidssjukskrivning över två semesterår? och även Registera sjukfrånvaro med snabbvalet Sjuk där vi visar två exempel på långtidssjukskrivning över två semesterår, som du kan kika på också, beroende på när den anställde blev sjuk. På din första fråga är svaret - ja, det behöver du göra.På din andra fråga - här gör programmet en automatisk beräkning utifrån de värden du har lagt in. Tänkte även tipsa dig om att vi numera erbjuder specialisthjälp utöver den ordinarie programsupporten. Våra lönespecialister hjälper till med det mesta gällande löneområdet. Semesterberäkning, inställningar för avtal, digitalisering är bara några exempel. Vill du veta mer finns info här. Ha en fin vecka /Tinna
Awesome