Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Nytt sätt att acceptera ett samarbete!

(uppdaterad av Amanda Nygren CONTENT PRODUCER ‎2020-05-15 13:30 )

Nu har vi gjort det enklare för din kund att acceptera din inbjudan till en samarbetstjänst. Hur du som redovisningskonsult aktiverar en tjänst för en kund fungerar detta dock precis som tidigare!

 

1) Aktivera tjänsten från Visma Advisor eller Visma Byråstöd

 

2) Så godkänner din kund samarbetet 

När du har aktiverat en tjänst från Visma Advisor eller Visma Byråstöd får din kund ett mejl om att den behöver godkänna samarbetet. I mejlet får kunden en länk där den kan logga in på vismaspcs.se. På sidan Mina tjänster kommer en notis finnas på startsidan med en utfälld ruta, där alternativen Godkänna och Avböja finns.  

 

När din kund har valt att godkänna samarbetet kommer du som redovisningskonsult att få ett mejl som bekräftar det och ni kan då börja arbeta i tjänsten.  

 

OBS: Om din kund inte är kund hos Visma Spcs sedan tidigare kommer den istället att få ett mejl med information om att den måste aktivera sitt Visma Online konto. När det är gjort kommer samarbetet accepteras direkt, vilket du som redovisningskonsult även får bekräftat via mejl.  

 

Vill du se hur detta fungerar? Se filmen Bjud in till samarbete i Visma Advisor »

3 Kommentarer
CONTENT PRODUCER

Hej!

 

Vill i detta inlägg tipsa om våra nya sidor där du kan ta reda på allt om samarbeten, hur det fungerar och de digitala samarbetstjänsterna som finns. 

I vårt foruminlägg Nya sidor för ALLT om digitala samarbetstjänster kan du läsa mer om sidorna och självklart klicka dig vidare till sidorna på vår hemsida.

 

Med vänlig hälsning

Niklas - Content Producer - Byråområdet

UTFORSKARE

Den nya varianten att kunden behöver logga in för att godkänna samarbeten är en katastrof!

Vi har precis fått avsluta alla samarbeten för att sedan starta om dem i en ny byrå och detta förfarande gör det väldigt krångligt för en del av kunderna. Särskilt när förfrågningen inte kommer upp om man loggar in på mobilen. Länken i ett mail fungerade jättebra, men nu blir det ett projekt för kunden, framför allt för de som inte är så tekniskt bevandrade!

APPLICATION SPECIALIST

Hej Petra!

 

Anledningen till att vi gjorde en förändring var att vi uppfattade att många kunder hade säkerhetsinställningar som stoppade e-posten från att nå mottagaren. Kunderna hade också problem med att flera tjänster kom i samma e-post för godkännande och man missade således att godkänna samtliga samarbeten.

 

Denna ändring har uppfattats av de flesta som en bättre hantering men förstår att det har blivit en annan upplevelse för din och dina kunders del. Jag antar att ni har gjort en överlåtelse när du beskriver att du har avslutat alla samarbeten och upprättat på nytt?

 

Problemet som du beskriver med att man inte kan acceptera förfrågningen från mobilen är en fråga om upplösning och vad som visas i en "minimerad" version av webbläsaren. Jag var inte medveten om denna problematiken förrän du beskrev den och vi ska genast se över möjligheten att ändra detta så att man kan godkänna även från mobilen. Jag hoppas du kommer att uppleva förändringen som bättre om vi ser över möjligheten att godkänna från mobilen.

 

Tack för dina synpunkter!

 

/Tobias