Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej, när jag ska öppna bokföringen och man skickas vidare till en annan sida, står det att sidan inte går att öppna pga för många omdirigeringar. Hur löser jag detta?
HiWe have an integration towards Visma Administration which transfers customer invoices among other things.During last month our customer noticed that with credit notes there were two issues after the transfer from our product to Visma Administration 1000:- For credit notes referenced invoice is not set ("Krediterar" -field in Admin)- For credit notes delivery date is not set ("Leveransdatum" -field in Admin)We were able to reproduce this in our own test environment:With an old version those fields were set in Admin, but with the version 2025.0 they were empty.Also using Visma Administration 1000 to create the credit note they were set, but now via the DLL/API.For credit notes we set the referenced invoice value in the integration like this:dbInvoiceHead.SetStr(Api.ADK_OOI_HEAD_TYPE_OF_INVOICE, "K");dbInvoiceHead.SetDouble(Api.ADK_OOI_HEAD_CREDIT_INVOICE_COPY_NUMBER, reimbursedInvoice.Number.Value);dbInvoiceHead.SetDouble(Api.ADK_OOI_HEAD_CREDIT_INVOICE_COPY_WHAT, (int)Api.ADK_CREDIT_INVOICE_TO_COPY.eNothing);dbInvoiceHead.SetDouble(Api.ADK_OOI_HEAD_DISPATCH_FEE, 0d);We are using theAdkNet4Wrapper.dll with version 2025.0.Looks like the delivery date is set to the current date when the invoice is transferred using some logic:With an old credit note it was the current date, instead of any date we store with the invoice.So it looks likeafter the Administration upgrade these fields do not work as earlier.Was there some change related to these fields and which fields should we use now?Or should we use them somehow differently?Any help is greatly appreciated. 🙂
Vi har exakt samma problem idag när vi skickar betalfiler, där kreditfakturor ingår, vilket skapar mycket merarbete för både oss och leverantörerna, betalninspåminnelser mm. Denna tråden är från 2022 och samma problem finns kvar. Sker det någon utveckling i denna fråga?
Hej @kriwic Skönt att det löste sig och tack för att du återkopplade till oss. Händer det igen rekommenderar jag att du ringer oss så ska vi felsöka direkt i ditt program. Ha en fin dag!
Hej @Anneli5 Om du vill använda ISO 20022/XML för filöverföring av betalningar med Swedbank behöver du ett specifikt avtal (avtalsnummer) med banken för att kunna skicka betalfiler, oavsett om du använder Spiris (fd Visma eEkonomi) eller Spiris. Detta avtal tecknas direkt med banken och gäller själva filkommunikationen för betalningar i det nya formatet. Vi rekommenderar att du kontaktar din rådgivare eller kundtjänst på Sparbanken/Swedbank för att säkerställa rätt avtal och aktivering för ISO 20022/XML. Mer info om vilka bankfilsformat och återrapporteringsfiler som ditt program stödjer hittar du i användartipset Bankfilsformat och återrapporteringsfiler Lycka till och ha en fin dag!