Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej jag har varit i kontakt med banken, och de har tre olika avtal man kan teckna via dem och de vill att jag ska fråga Spiris vilket avtal det ska vara när man använder Visma Admin. De som finns att välja på är Visma E-ekonomi, Autoplay eller vid sidan av.
Det var då märkligt att du inte kommer till printern när du tar begynnelsebokstaven, det är ju en vanlig Windowsfunktion!Mvh Lena
Hejsan!Som en hjälp på traven har du det som heter konteringmallar.Där kan du enkelt programmera in en slinga du kan köra vid varje månadsslut så att momsen hamnar rätt.Funktionerna som finns i den malleditorn är fantastiska. Om du tittar i hjälpavsnitten för konteringsmallar, ser du hur du kan göra. Jag önskar att jag själv hade Admin installerat i dagsläget, så hade jag kunna hjälpa dig till 100%. Det här går att lösa, inga problem. Jag vet inte om man i dagsläget kan installera en provperiod av Admin för det hade varit en väg att gå för att kunna hjälpa dig.Mvh Lena
Hej @erikdan Tack för ditt meddelande. Det du beskriver kan bero på att företagen finns sparade på olika platser på servern eller i nätverket. I Visma Administration kan man lägga upp företag i olika mappar – särskilt om flera användare har skapat företag eller om man har arbetat i olika miljöer över tid. Därför rekommenderar vi att ni provar följande: Sök igenom servern eller delade mappar: Leta efter mappar eller filer som tillhör din Visma Administration. Vanligtvis heter dessa mappar något i stil med företagets namn och innehåller databasfiler (t.ex. med filändelserna .mdb, .bak eller .sru). Det kan vara bra att söka efter t.ex. “Företag” i Windows sökfunktion. Du är självklart även välkommen att slå en signal till supporten så kopplar vi upp och gör vårt bästa för att hjälpa dig. Välkommen att ringa oss.
Hej @HH-Evda När det uppstår skillnader mellan lagersaldo och disponibelt saldo (t.ex. när lagersaldo visar 0 och disponibelt saldo visar 1 eller 2), rekommenderar vi att du gör följande: Kontrollera företagets databas: Detta steg uppdaterar eventuella olikheter i företagets data och kan i många fall avhjälpa problem med lagersaldon. Du kan läsa mer om detta under hjälpavsnittet “Kontrollera företagets databas”. Säkerhetskopiera! Innan du gör några större kontroller eller ändringar i företagets databas rekommenderar vi starkt att du tar en säkerhetskopia. På så sätt har du alltid möjlighet att återställa informationen om något skulle gå fel. Kontrollera lagertransaktioner: Om lagersaldot fortfarande inte stämmer efter databaskontrollen, gå in på fliken Spårning och välj Transaktioner på berörd artikel. Kontrollräkna alla transaktioner och jämför med informationen på fliken Lager. Om du har många transaktioner kan du skriva ut dessa via Utskrifter – Lager – Lagertransaktioner, och välja “Transaktion per artikel” med urval på aktuell artikel. Rätta felaktiga lager: Om du hittar felaktigheter i lagersaldot efter ovanstående steg kan du behöva rätta detta. Mer information om hur du gör detta hittar du i hjälpavsnittet Rätta felaktigt lager. Saknar du någon information, eller stöter på problem längs vägen, är du självklart varmt välkommen att ringa vår support. Lycka till med felsökningen!