För dig som vill komma igång och debitera dina kunder enligt en fast prissättning i Visma Advisor.
Nu har du gjort de grundinställningar som behövs, se nedan hur du nu gör en prisinställning per kund.
Nu är ju inte fastpris uppdragen något som är nytt längre i Advisor då vi har jobbat med det ett bra tag, men om nu ämnet kommer upp så kan jag i alla fall försöka få er att också fundera på hur ni kan få till rapporterna så att de blir bättre på just fastprisuppdragen. Rapport för täckningsbidrag fungerar inte helt enkelt då fakturatillfällen med registrerade tider hänger inte ihop och visar därmed helt fel TB, och likaså hamnar all intäkt på en individ (den som är uppdragsansvarig) för fastprisuppdraget, trots att flera personer kanske har registrerat tid på ett uppdrag, vilket medfört att den individuella TB på sådana uppdrag kan man helt bortse ifrån och får sortera bort fastprissättning när man följer upp TB på individnivå. Här kanske utveckling hos Visma kunde klura lite på att komma framåt, tack!
Hej Tibor!
Tack för din input kring fastpris. När det gäller täckningsbidrag och fastpris så är vi medvetna om problematiken att följa upp. Precis som du nämner så är en problematik att den går på uppdragsansvarig och inte på den aktuella personen som har registrerat det. Jag håller med om att detta bör spegla verkligheten och visa vilken/vilka personer som verkligen har lagt ned arbetet.
Detta önskemål har vi i utvecklingsplanen framöver. Vi kommer också att påbörja ett större projekt och se över just fastprishanteringen i Advisor. Det finns flertalet förbättringsområden som vi ämnar att lyfta upp vid dessa tillfällen.
Om du har fler synpunkter som du vill ska lyftas så bara skriv dessa så ska jag se till att dem också kommer upp för diskussion för framtida utvecklingsinsatser.
Önskar dig en trevlig helg så länge!
/Tobias
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.