Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

(uppdaterad av Jenna Glensby CONTENT PRODUCER ‎2022-04-08 14:17 )
Fd medlem
  • 4 Svar
  • 2 gilla
  • 3521 Visningar

Har du kunder som är revisionspliktiga? Då kan du använda den smidiga Revisorsinloggningen i Visma eEkonomi.

 

Bjud in en revisor

Via Appar och tillval som du hittar i vänstermenyn i Visma eEkonomi väljer du att klicka dig vidare till Bjud in redovisningskonsult eller revisor. Här väljer du Bjud in revisor och skickas vidare till Mina Tjänster där du skapar upp användaren, i detta fall revisorn. 

 

Du fyller i uppgifterna om revisorn och klickar sedan på Inställning för revisor längst ner på sidan.

 

Fyll i Behörighet som revisor och klicka på Skapa. Revisorn får då ett mejl och kan logga in i ditt Visma eEkonomi med läsbehörighet. Därefter kan du se användaruppgifterna och vilken huvudtjänst revisorn är upplagd till.

 

Läs Registrera revisor som användare » 

 

Se film Revisorsinloggning i Visma eEkonomi » 

 

Revisionspliktig?

Grundregeln är att ett aktiebolag ska ha revisor. Men de flesta nybildade aktiebolag och de som är under en viss storlek kan välja att inte ha det. Aktiebolag som inte når upp till två av nedanstående värden för båda de två senaste räkenskapsåren kan välja att inte ha revisor:

 

  • Fler än tre anställda
  • Mer än tre miljoner kronor i nettoomsättning
  • Mer än 1,5 miljoner kronor i balansomslutning

Att bjuda in en revisor till ett revisorsinlogg i Visma eEkonomi  är helt kostnadsfritt och användaren, det vill säga revisorn, får läsbehörighet i programmet och upptar ingen licens. Revisorn kan plocka ut rapporter, ta ut SIE-fil och plocka ut register.

Medverkande
Kommentarer
Jessica71
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Jag skulle vilja att revisorn kan skriva ut kundfakturor till sin dokumentation. Jag har en revisor just nu som vill kunna göra det och då måste jag skriva ut dem, vilket ger mig extrajobb.

Jenna Glensby
CONTENT PRODUCER
(uppdaterad av Jenna Glensby CONTENT PRODUCER ‎2022-04-08 13:54 )

Hej Jessica!

Tack för din fråga. 
Det finns flera olika alternativ som svar på det du efterfrågar. Jobbar din revisor på en byrå idag? Då kan du bjuda in din revisor till ett samarbete. Detta gör du från ditt Visma eEkonomi under Appar och tillval i vänstermenyn. Sedan väljer du rubriken Byråsamarbeten och därefter ikonen som heter Bjud in redovisningskonsult. På så sätt får din revisor tillgång till ditt eEkonomi också, helt utan extra kostnad. Jobbar din revisor i några av våra klienthanteringsprogram går det såklart också bra att han eller hon bjuder in dig till ett samarbete. Är det så att din revisor inte arbetar på någon byrå och vill ha insyn i ditt Visma eEkonomi skulle jag rekommendera att ni köper till en licens. Detta kan du också göra direkt från ditt program, under Appar och tillval och ikonen som heter Extra användarlicens till Visma eEkonomi. 

Välkommen att höra av dig om du har fler frågor eller om något är oklart!
Trevlig helg! 

Jessica71
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Revisorn har redan fått revisorsbhörighet men hon kan inte skriva ut kundfakturor.

Jenna Glensby
CONTENT PRODUCER
(uppdaterad av Jenna Glensby CONTENT PRODUCER ‎2022-04-08 18:02 )

Okej, kan det vara så att du bjudit in från ikonen "Bjud in revisor"? För att din revisor ska få fri tillgång till ditt eEkonomi och därmed kunna skriva ut kundfakturor krävs att du bjuder in från ikonen som heter "Bjud in redovisningskonsult". 

 

/Jenna