Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

(uppdaterad av Jenna Glensby CONTENT PRODUCER ‎2024-04-26 07:40 )
Fd medlem
  • 0 Svar
  • 0 gilla
  • 2235 Visningar

Visma Tid Smart & Pro

Är du trött på att ta emot dina kunders underlag via papper och pärmar?
Låt Visma Tid hjälpa dig - så att du på ett enkelt och tidseffektivt sätt kan digitalisera ditt samarbete med dina kunder. 

 

Visma Tid är vårt webbaserade projektverktyg och tidredovisningssystem som finns i två varianter - Tid Smart och Tid Pro. I Visma Tid Smart registrerar kunden och medarbetarna sina tider och utlägg, vilket ger dig som byrå underlag för fakturering och lön. I projektverktyget Visma Tid Pro får du tillgång till samma fina funktioner som i Smart, men du får tillgång till fler moduler som ger dig ett mer komplett projektplaneringsverktyg. I Visma Tid Pro samlar du allt i ett system och sköter hela processen från första offert med e-signering till planering och genomfört projekt.
Du kan enkelt integrera både Visma Tid Smart och Pro med Visma eEkonomi eller Visma Administration, och på så sätt importera bland annat dina fakturaunderlag, leverantörsfakturor och bokföringsunderlag. I och med det minskar du mycket  manuell hantering. Ett tips är att använda Visma Tid Smart/Pro tillsammans med Visma Löneprogram för att hantera löneunderlag och därmed slippa dubbelarbete i två olika system.  

 

Läs mer »

 

Byrån & Kunden 

Självklart kan du samarbeta med dina kunder och på så sätt slippa manuella underlag som både är tids- och energikrävande! Du samarbetar med kunden via Partnerportalen, som är helt kostnadsfri för dig som byrå. 

 

När samarbetet mellan dig och kunden startas finns det två olika behörigheter att välja mellan, beroende på hur ni vill arbeta. 


Begränsad:
innebär att du kan ta ut löneunderlag och bokföringsunderlag för kvitton och utlägg, varav din kund sköter attesteringen och faktureringen på egen hand.

Fullständig: den här behörigheten passar dig som byrå när du ska sköta fakturering och attestering. Du får möjlighet att logga in direkt i kundens företag i Visma Tid Smart/Pro, vilket innebär att du kan se all information och inställningar samt ta ut rapporter och underlag.

 

I Partnerportalen kan du även styra vilka kunder respektive byråmedarbetare som ska ha tillgång olika kunder om ni väljer att dela upp dem mellan er.

 
Hur kommer jag som byrå igång? Det är enkelt, häng med!

1. Skapa ett testkonto och välj Redovisningsbyrå som bransch. Du på byrån har nu tillgång till alla funktioner i Visma Tid Smart/Pro i 14 dagar. Efter denna period har du endast tillgång till Partnerportalen oavsett om din kund arbetar i Visma Tid Smart/Pro.

 

Sign up.png

 

 2. Gå till Partnerportal och börja digitala samarbete. Om din kund inte har något konto i Visma Tid sedan tidigare bjuder du in under fliken Hantera samarbeten - och knappen Skapa nytt samarbete:

 

Skapa nytt samarbete.png

 

Om din kund däremot redan har ett konto så bjuder den in dig som byrån under Samarbete - Nytt Samarbete:

Skapa samarbete.png

Verkar det smidigt och tidseffektivt? Det är det! 

Läs gärna mer om Visma Tid Smart och Visma Tid Pro i den Skrivna hjälpen eller se filmen Samarbeta med din kund i Visma Tid Smart/Pro



Medverkande