Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Sidopanelen är för långt bort till hö och i svart! Info borde vara i fältet "Kommentarer" och i rött för bättre effekt!
Hej @mgn___ Det kan var ganska svårt att få till justeringar i fakturamallarna och framförallt är det svårt att lösa dessa frågor här i forumet. En kollega till mig kommer att ta kontakt med dig på den mejladress du använder i forumet. Välkommen tillbaka till forumet framöver. //Tinna
Hej @Marianne79 Tiden går fort och din kontoplan har några år på nacken men det är säkert ingen panik att byta. Jag brukar dock alltid rekommendera våra kunder att stämmer av med sin redovisningskonsult innan ett byte av kontoplan. Programmässigt så kan ett byte av kontoplan endast ske i samband med att du skapar ett nytt bokföringsår. Slå en pling till din konsult så vet vi att det blir rätt och riktigt. Varmt välkommen tillbaka till forumet framöver. //Tinna
Hej @Marianne79 Tack för att du skriver din fråga i vårt forumet. Det finns ett smidigt sätt att få bort dessa fakturor men först och främst vill jag vara jättetydlig och påminna dig om att börja med att ta en säkerhetskopia. Just i detta momentet är det superviktigt att du har hängslen och livrem 🙂 Programdelen där du hanterar räntefakturering finns under Betalningar - Räntefakturering. När du väljer Skapa fakturor är det valen i kolumnen Åtgärd som styr hur räntefakturorna kommer att behandlas. Har du många fakturor som exempelvis ska makuleras använder du dig med fördel av massuppdatering. Läs mer i hjälpavsnittet Ändra i listan med ränteposter där vi även ger samtliga alternativ av åtgärder som du har att välja på. Dyker det upp någon fråga under resans gång är du varmt välkommen att skriva till oss eller slå en signal till våra kunniga kollegor på supporten. Till sist - lova att du tar en säkerhetskopia innan du kör igång din vårstädning. //Tinna
Hej @annaolsson Tack för att du skriver din fråga i vårt supportforum. Det är faktiskt bara att ändra kontoplanen i samband med att du skapar ett nytt bokföringsår. Eubas99 har samma grundläggande uppställning som den nya kontoplanen. Om du däremot haft Bas 96 hade uppställningen varit en helt annan. Ett tips är att vara noga med att ta en säkerhetskopia innan du skapar nya året och att skriva ut eventuella informationsrutor som visas. Lycka till och varmt välkommen tillbaka till forumet framöver. //Tinna
Awesome
Genvägar