Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @Dimbo Golf Välkommen som ny forummedlem. I Visma Administration finns det ingen möjlighet att importera kunder via Exel eller andra filformat regelbundet direkt i programmet. Vårt tips är att du istället hör med din integrationspartner om de har möjlighet att bygga om eller utöka integrationen så att kunder importeras trots att ingen order sker. Ha en fin eftermiddag och välkommen tillbaka till forumet framöver. /Tinna
Hej @JJJackson Tack för att du kontaktar oss. Spännande och kul att du ska starta företag i Danmark. Programmässigt så kan du i Visma Administration välja att skapa företaget med en tom kontoplan och manuellt lägga in dina konton. Detta förutsätter att du ska använda fyrsiffriga konton, men jag skulle inte rekommendera detta alternativet eftersom resultat- och balansrapportens struktur troligen inte kommer att överensstämma med de rubriker och konton som används i Danmark. De tillgångar som klassificeras som sådana i Sverige kanske inte betraktas på samma sätt i Danmark. Detta är något du behöver börja med att kontrollera själv så upplägget blir korrekt för dina behov. Har vi någon annan kunnig forummedlem som har erfarenheter som kan hjälpa @JJJackson så får ni gärna skriva några rader och tips i tråden. Ha en fin dag /Tinna
Det var lite nervöst, minst sagt, ett tag men efter lite fundering så insåg jag att det sannolikt var det felmeddelande som jag fick när jag uppdaterade via Byråstöd (om jag inte minns fels så stod det att byråstöd skulle stängas ner då vissa filer behöver uppdateras, en nedstängning som inte gick automatiskt) som krånglade till det. Och man har ju varit med en del så då blev det en avinstallation och en nyinstallation via, den inte helt datoramatörvänliga, vägen, men som funkar...
Hej @Susanne12 Nu har jag fått svar från våra produktspecialister att det är ett konstaterat fel som kommer att korrigeras framöver i kommande versioner av Visma Administration. Jag har inte fått någon tidsplan att dela med mig av. Tills det är löst får du hantera det manuellt genom att gå in på varje artikel och lägga in koden. Trevlig kväll /Tinna
Felet finns från och med version 2022.3. När du massuppdaterar leveransdatum på en order så uppdateras inte leveransdatumet på raderna. Detta innebär att raderna får felaktigt leveransdatum på ordererkännande och på kommande faktura. Lösning: Uppdatera leveransdatum manuellt istället för att använda funktionen för massuppdatering. Klicka på prickarna uppe till höger och välj Prenumerera för att få mejl när vi uppdaterar informationen.
Awesome
Genvägar