Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Ingvar,Tack för din fråga!Vi har funderat på detta men kan inte minnas en sådan funktion. Låter dock intressant! 🙂Om det är en kontroll du vill göra på kundfordringar skulle jag tipsa om funktionen Avstämningar i Visma Administration 500. Har du kikat på den?Här kan du läsa mer om funktionen.
Härligt, vilket bra tips, det tackar vi för!/Mia
Jaha, det visste jag inte. Tack så mycket, skall testa imorgon.
Hej,Du har hittat in iArkiv - Inställningar -Företagsinställningar och under Försäljning - Dokumentinställningardär du har inställningar angående Frakt och Exp Avgifter. Här kan du sätta in från vilket belopp ni önskar fraktfritt och Expfritt, de funktioner du efterfrågar att alltid få lägsta fakturasumman på 100 Euro då underskjutande del ska läggas som Expeditionsavgift finns inte per automatik utan får manuellt läggs in på fakturan./Mia
Hej hej,Tack för återkopplingen! Vi är väldigt glada att kunna erbjuda en scanningtjänst till AutoInvoice och tror den kommer vara till hjälp för många. Sen är behoven olika så dina frågor är helt klart befogade 🙂I scanningstjänsten i AutoInvoice har du absolut möjlighet att scanna dokument själv. Du mejlar då de scannade underlagen vidare som pdf (t.ex. låter din fysiska scanner e-posta dem vidare) till den unika e-postadress du får när du aktiverar tjänsten. Tjänsten omvandlar då dina pdf-underlag till elektroniskt format (tolkar innehållet).Mer info finns iprogramhjälpen.Om man jämför med de integrationslösningar som erbjuds av våra samarbetspartners så är den största skillnaden att du där behandlar fakturorna elektroniskt i ett försystem till ekonomisystemet. Syftet är då främst att du i försystemet behandlar/lagrar alla dokument och attesterar dem, i ett eller flera led. När de är färdigattesterade går de vidare till reskontran i ekonomisystemet. Scanningsmöjligheterna till dessa försystem innebär att du antingen scannar in dokumenten själv eller använder en påkopplad inläsningscentral, för att sedan låta försystemet omvandla demtill elektroniskt format.Priset hos någon av våra samarbetspartners beror helt på vilken lösning/leverantör du väljer och vilka avtal de har med sina inläsningscentraler/underleverantörer. Där kan du nog hitta olika varianter av transaktionsavgifter och månadskostnader. En direkt prisskillnad i det fallet kan vara start- och eventuella licenskostnader som tillkommer för attest-/försystemet.I AutoInvoice betalar du kort och gott en transaktionsavgift per faktura.