Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

I version 2014.0 är det ännu enklare att skilja på hur kunderna vill ha fakturan. Så här gör du för att snabbt få iväg fakturor som kunden vill ha på e-post: 1) Ställ in på respektive kund, på fliken 4 Utskriftsval, vilket utskriftsval som ska gälla för varje typ av dokument (Skrivare, PDF, Epost, Elektroniskt osv). Detta föreslås då på nya dokument för kunden. *Ett tips är att ange normalvärden för utskriftsval i Företagsinställningar - Försäljning - Normalvärden, så anges det på nya kunder. *Ett annat tips är att använda funktionen Massuppdatera på kunder, för att ställa in vilket utskriftsval som ska gälla för flera kunder. 2) På t.ex. en Kundfaktura ser du utskriftsvalet som föreslås för kunden längst ner till höger i bilden. Här kan du ändra tillfälligt men det är inställningen på kunden som föreslås i första hand. *Ett tips är att göra inställningen på kunden 1 gång så föreslås rätt utskriftsval på alla nya dokument. 3) Vid utskrift av flera fakturor (intervall) visas hur alla fakturor i intervallet kommer skrivas ut/sparas/skickas när du trycker på knappen Skriv ut. De fakturor som du valt att skicka med Epost kan du välja att skicka med automatik via ditt lokalt installerade epostprogram, utan att de ska öppnas för redigering. Detta gör du under Inställningar. *Ett tips är att ställa in vilken text som ska användas i epostmeddelandet. Detta gör du under Företagsinställningar - Företag - E-posttexter. Ett sista tips: Har du inte något lokalt installerat program så finns utskriftsvalet E-post via Autoinvoice.
Hej!Du kan radera betalningen och sedan skapa en ny betalning. Detta gör du genom att markera betalraden under flik 4. Spårning och trycka Ctrl+R. Därefter skapar du en ny betalning.
Hej!Nej, Inlästa/skapade rapporter går tyvärr inte att gruppera i menyn i programmet. Samtliga hamnar direkt under menyn Utskrifter - Inlästa.
Hej! Då kan du skapa olika artikelkonteringar där du anger hur artikeln ska bokföras och vilken momssats som gäller. Sedan kopplar du dessa artikelkonteringar till dina artiklar. Då kommer det automatiskt bli rätt moms när du hämtar upp en artikel på fakturan. Läs mer här: Artikelkonteringar
Hej hej!Då är det nog utskriften Kundreskontralista som passar bäst. Du kan enkelt göra urval på exempelvis kundnummer så att du bara får den aktuella kunden. Här visas nu även de fakturor som delbetalats och du ser det betalda beloppet på fakturan samt vilket datum betalning har. Tyvärr får du inte med betalsättet här. Vill du även ha med alla slutbetalda fakturor kan du markera den rutan i utskriftsdialogen.Du hittar enkelt utskriften via Utskrifter - Reskontra - Kundreskontralista.Kika gärna på denna och se om det kan fungera.