Hej! Om du ändrar bankgironumret inne på en leverantör så slår det inte igenom på redan skapade leverantörsfakturor. Det nya numret kommer med på nästa faktura du skapar däremot. Antingen får du ändra på själva leverantörsfakturan istället. Gå in på den under flik 2 Betalningar, m m och ändra numret här så slår det igenom till utbetalningsrutinen också. Vill du ändra direkt i utbetalningsrutinen går det också bra. Dubbelklicka på betalraden så finns fältet bankgiro/-kontonummer upp till höger.
Hej Bengt! Testa att starta Internet Explorer. Gå till Verktyg - Internetalternativ - Flik Avancerat. Bocka ur rutan "Varna vid växling mellan skyddat och oskyddat läge." Gå sedan till http://www.vismaspcs.se i Internet Explorer. Klicka på "Logga in" uppe till höger. Du bör du få frågan om du vill gå vidare till en säker sida. Svara Ja och bocka i att Internet Explorer inte ska visa detta meddelande igen. Starta sedan om ditt Visma Administration, så bör problemet vara borta. Om inte kan det vara antivirusprogram eller brandvägg som ställer till det. Det är i så fall bra om du kan testa att göra undantag för spcsadm.exe i dessa.
Hej Carina! Bokslut kan vara en ganska omfattande process att ta sig igenom. Den bästa hjälpen vi har att erbjuda för bokslutsarbetet är programmet Visma Bokslut. Du kan prova programmet gratis: http://www.vismaspcs.se/bokslut. Där finns även en checklista som du kan ta del av. Den dokumentation som finns kring bokslut i Visma Administration hittar du här: http://www.vismaspcs.se/support/visma... Vi erbjuder även utbildningar i både Visma Bokslut och årsavslut i Visma Administration: http://www.vismaspcs.se/produkter/utb...