Hej, När man har kopplat på en transaktionstjänst av något slag så att den anställde även finns registrerad på Visma online så går ej längre namn och mejladress att ändra i löneprogrammet. Detta ska då alltid ändras på visma online / mina tjänster. När man har loggat in med rätt behörighet och mejladress på mina tjänster har man under företagsnamnet uppe till höger en meny och där väljer man användare. Då får man fram en lista med de användare och deras mejladresser som ligger kopplade till just detta organisationsnummer och kundnummer. Nu kan man byta namn och mejl på de anställda. Om det inte går beror det på att denna person även ligger upplagd med samma uppgifter på även ett eller flera andra kundnummer hos oss på Online. Då kan endast den anställde själv uppdatera sina uppgifter. Ser jag inte användare i menyn så beror det på att jag har loggat in med fel mejladress där jag har fel behörighet. Man måste ha behörighet administratör för att kunna se alternativet Användare. @angelicakjellin vad jag kan se hos oss har du flera olika inloggningar, prova att testa med den mejl som är administratör hos er. Återkom om du inte löser det. Ha en fin dag! /Cecilia
... Visa mer