Hejsan, jag är osäker, har läst till mig olika förklaringar och svar, men jag får ändå inte ihop det! Det är så här att jag har tagit ett Blanco lån på 120 000, och lånat ut dessa till min mans företag så att han skulle kunna köpa in en bil till företaget, kostade totalt 159 000 kr. Handpenningen var 31 800, (vilket motsvarade momsen), det betalades med momspengar som avvarats till situationer som dessa. Så detta borde ju kvittas jämt ut...om jag fattat rätt? Det resterande summan av bilköpet var sen 127 200 kr, vilket betalades då med pengarna från lånet och från pengar i företaget. Så bilen är betald och klar!! Kredit tiden för lånet är 3 år, månadsbelopp 3 719 kr. Då undrar jag hur man skall bokföra allt detta? Lånet betalas tillbaka till mig genom att företaget betalar räkningen....har satt in både kopia på bilköpet och lånepappren så man kan följa tråden tillbaka till mig som tog Blancolånet.. Förstår ni vad jag behöver hjälp med i denna röriga historia? 🙂
... Visa mer