2024-04-16
14:43
Hej! En anställd har varit tjänstledig 27/11 2023 - 12/4 2024, vilket gör att hen inte tjänat in några semesterdagar under denna period. Har nu gjort semesterårsavslut och trodde att eftersom anställd är markerad i kalendariet som 'tjänstledig' så skulle även semesterdagarna automatiskt räknas om i respektive betalda samt obetalda men nu står det att hen har rätt till 25 betalda semesterdagar från förra semesterårets period, vilket inte stämmer. Räknar jag ut detta själv för hand och ändrar på hens flik för semester i Visma Lön 600? Tackar på förhand & tacksam för svar. / Chatarina
... Visa mer
2016-06-08
08:18
1Gilla
Om en anställd arbetat sina 40timmar under måndag till fredag en vecka och sedan får arbeta en lördag mellan kl 9-13, alltså övertid (Handels avtal). Hur många timmar ska hen då ha utbetalt i pengar och hur lägger jag in det i lönesystemet för att det ska bli rätt?
... Visa mer