2025-03-07
16:51
Hej Tar upp denna tråd på nytt.. Det blir för komplicerat för då måste man hålla koll på det. Är det inte bättre att ni fixar till att om ett avtal har en artikel som kunden har 10% på. Om priset ändras så Tycker Jag att Visma borde säga ok uppdatera priset och behåll rabatten. Vi vill inte ge någon rabatt på totala beloppet eller per artikel rad. då det kanske är 1 av 3 artiklar som skall ha rabatt på 10%.. och det borde också komma med på fakturan som genereras. då det är en SQL Databas så "borde" inte det vara svårt att lösa gissar jag? Om man har runt 1000-1500 avtal så är det omöjligt att hålla reda på om en kund har en rabatt på en produkt. och det är ohållbart om man ska behöva skapa en ny artikel per kund samt hålla priserna uppdaterade. samt skapa en ny kundrabatt för en artikel som en kund kommer använda för 1 artikel eller liknande. Vi ser fram emot om denna funktionen kan komma på plats. Det verkar som att ni lägger mer energi på ert nya "eEkonomi" än Visma Administration.
... Visa mer
2025-01-20
11:29
Hej @weconnectnordic !
Vi är medvetna om Microsofts beslut och kommer titta vidare på vad det innebär för Visma Administration. Så fort vi har mer information kring detta så kommer vi återkomma i denna tråden.
Allt gott! /Felicia
... Visa mer
2024-10-01
09:39
Hej @weconnectnordic
Som min kollega Tinna skrev tidigare så har vi inte mer information om detta här på forumet. Men våra kunniga kollegor på supporten kan svara dig på om det möjligtvis finns något skript man kan ta hjälp av eller om våra tekniker kan kolla vidare på det.
Så du är hjärtligt välkommen att slå en signal till vår support på telefonnummer: 0470-70 62 00
Ha en fin dag!/Madelaine
... Visa mer
2024-08-26
10:59
Hej @weconnectnordic
Beklagar att du har fått vänta på svar. Har det löst sig för dig? Annars är min rekommendation att du läser tillbaka en systemsäkerhetskopia som är tagen innan du gjorde uppdateringen.
En systemsäkerhetskopia innehåller de mallar, rapporter, teckensnitt, stiltyper och kontoplaner som du gjort själv, t ex egna utskriftsmallar för fakturor och kommer dessa kommer inte med på den vanliga säkerhetskopian.
I hjälpavsnittet Återställ systemsäkerhetskopia berättar vi exakt hur du gör.
Lycka till och ha en fin dag.
/Tinna
... Visa mer
2024-01-12
09:13
Hejsan! Jag kommer att mejla dig angående att du har problem att nå vår support, det ska vi självklart reda ut. För att komma vidare rekommenderar jag dig att ta en säkerhetskopia och en systemsäkerhetskopia av ditt program. Sedan gör du en avinstallation av programmet. När det är klart kör du helt enkelt installationsfilen på nytt.
Installation på server 1. Dubbelklicka på filen som du har laddat ner. 2. Följ stegen i installationsguiden.
3. Svara Ja på frågan om programmet ska användas i nätverk. 4. Välj Nästa och sedan Installera för att slutföra installationen. 5. Starta om datorn. Programmet är nu installerat på din server och du kan fortsätta med installationen på arbetsplatserna. Återkom gärna om du har fler funderingar. Ha en fin fredag! /Ebba
... Visa mer