Hejsan! Jag är ledsen att höra att om din upplevelse och det är såklart inte vår mening. Jag tror att det kan ha skett något missförstånd och vi vill självklart hjälpa dig så bra vi kan. För att undvika ytterligare missförstånd tror jag att det är bäst att vi kontaktar dig via telefon. Jag kommer att skicka ut ett mejl till dig och be dig om ditt telefonnummer, så kan jag hjälpa dig med en telefonkontakt. Du är givetvis varmt välkommen också att ringa till oss direkt på 0470-70 62 00 om det passar dig bättre. Jag vill även försöka svara på dina frågor här direkt. 1. Du har aktiverat bankkoppling med din bank vilket innebär att programmet försöker hjälpa dig så gott det går med att automatisera dina betalningar. Programmet använder OCR-nummer, betalt belopp och förfallodatum för att matcha fakturor mot betalningar. När både OCR -nummer och beloppet stämmer med fakturauppgifterna bokförs transaktionen automatiskt. Om det inte stämmer till 100 % föreslås en matchning som du får bekräfta eller ändra. I ditt fall bör det alltså ha föreslagits en matchning och då ska du kunna bekräfta eller ändra den matchningen själv. Om du upplever att detta inte har funkat behöver vår support kika på vad som kan ha hänt. För att svara på frågan: Det går inte att stänga av denna automatik utan det är så programmet funkar när du har bankkopplingen aktiv. 2. Påminnelse direkt är en tjänst som levereras av Amili (Amili har nyligen bytt namn från Visma Financial Solutions). Jag tror att vi kan ha gett dig fel kontaktuppgifter tidigare och det vill jag be om ursäkt för. Här ska de korrekta kontaktuppgifterna finnas. Bolla gärna mer med oss över telefon vad det faktiskt är vi kan hjälpa till med och vad du behöver ta med Amili. Vi kan exempelvis visa hur fakturorna hanteras i Påminnelse direkt, men vi har själva inte möjligheten att avsluta fakturor hos oss. Ha en trevlig helg så hörs vi vidare! /Ebba
... Visa mer