2023-12-13
09:18
Hej @Charlotta88 Ser att du redan fått ett korrekt svar av AnnicaL och vill bara inflika att när en faktura står som Mottagen av bank i eEkonomi kan vi på Visma Spcs inte se något mer, då behöver du alltid kontrollera med banken vad som hänt där.
Betalar du den manuellt på banken så kommer det ändå gå fint att matcha bankhändelsen mot fakturan sen.
Ha en fin lucia
/Tinna
... Visa mer
2023-12-11
18:19
Nej förstår att det är svårt att förstå och att förklara. Jag släpper det nu och gör på ett annat sätt. Tack ändå för ditt tålamod
... Visa mer
2023-05-04
17:38
Perfekt RoffaK AB
... Visa mer
2023-02-13
08:55
Hej @Charlotta88
Tack för din återkoppling. Jag är helt säkert på att det i VIsma Administration fungerar att ha bankkontonummer istället för bankgironummer.
Kan det möjligen vara så att du arbetar i Visma eEkonomi men råkade skriva din fråga i Visma Administrationskategorin? I Visma eEkonomi ser hanteringen annorlunda ut och du kan läsa mer om det i tråden Leverantör som bara har bankkonto går inte att registrera i e-Ekonomi
Hör gärna av dig igen för jag vill verkligen hjälpa dig att få detta att fungera.
//Tinna
... Visa mer
2023-02-10
11:15
Hej @Charlotta88
Du ska få ett par olika alternativ till lösning och så hoppas jag att detta hjälper dig.
Om det är så att betalning har skett innan din bankkoppling kom igång (vilket verkar vara 2023-01-25) så går du in under Kassa och Bankhändelser - Skapar en Ny bankhändelse manuellt på Företagskontot - Matchar mot fakturan.
Har betalningen skett efter bankkopplingen kom igång men av någon anledning inte kommit in som bankhändelse med automatik så kan du göra en manuell verifikation för att registrera betalningen. Det gör du under Bokföring - Verifikationer - Ny verifikation - välja konto 1510 eller 2440 - plocka upp kund-/levfakturan på raden och väljer 1930 som motkonto. Då fungerar det att bokföra även om bankkopplingen är aktiv.
Har du några följdfrågor eller vill att vi visar dig i programmet så är du välkommen att kontakta supporten
Trevlig helg //Tinna
... Visa mer
2023-02-04
10:33
1Gilla
Om du inte kan ändra direkt i verifikationen skapar du en korrigeringsverifikation och klickar i vilka rader som ska ändras varefter du skapar nya rader med de konton det skulle vara. Se sen igenom dina artikelkonteringar så att du slipper fler fel.
... Visa mer
2023-01-04
10:12
Hej @Charlotta88
Välkommen som ny forummedlem 🙂
För att lösa detta går du till Försäljning - Kundfakturor - välj Åtgärder - Registrera inbetalning på den aktuella fakturan och boka den mot kassakontot på valfritt datum. Fakturan blir registrerad som betald och försvinner från listan över obetalda kundfakturor.
Titta sedan på hur verifikationen ser ut och gör därefter en likadan manuell verifikation fast omvänt debet/kredit för att det inte ska påverka bokföringen.
Hoppas vi ses i forumet snart igen
/Tinna
... Visa mer