Hej Jenny, Det är utmärkt att du har tagit det vidare som förbättringsförslag! Tack för det! Det är dock ett direkt faktafel att betalningen redan skulle vara gjord vid Swish- eller kortbetalning och att det därför måste vara utan öresavrundning. Det argumentet håller inte. Kunden betalar den summa jag säger att summan är (avrundad), via en QR-kod som jag gör i Swishappen för företag, respektive via Zettle för kort, och när betalningen har gått igenom låser jag betalningsbekräftelsen. Det skulle vara pinsamt och oprofessionellt att presentera en summa med ören, så det bara vägrar jag att göra. Istället har jag varit tvungen att gå runt denna bristande funktion i ert program och antingen registrera som kontantbetalning (vilket ger merarbete för min redovisningskonsult, inte så proffsigt program!) eller göra en manuell öresavrundning som en artikel. Jag trodde att eEkonomi skulle vara så fantastiskt smidigt och användarvänligt för oss som slutkund och företagare. Det är en bild jag inte håller med om. Att öresavrundning bör finnas för Swish- och kortbetalning har vi försökt föra fram från flera olika håll både från mig som kund, från redovisningsbyrå och till och med från inifrån Visma under de senaste drygt 4 åren, ja hela tiden jag har varit företagare. Hade det inte varit så krångligt att byta debiterings- och redovisningsprogram hade jag sannolikt gjort det för länge sedan. Så irriterande är den här frågan! Jag förstår att jag är en liten och obetydlig kund i det stora hela, men det här har hanterats så dåligt och jag känner mig varken respekterad eller sedd som kund. Jag kan ärligt säga att jag idag inte skulle rekommendera Visma eEkonomi till någon ny företagare som är på väg att välja debiterins- och boföringssystem.
... Visa mer