2024-10-21
14:25
Hej @einstein_wl
Baserat på din beskrivning verkar det som att du har skapat en faktura och att konto 1928 finns med i verifikationen för fakturan. Det tyder på att fakturan redan är markerad som betald i systemet, vilket gör det svårt att matcha den som betald igen.
Om du har gjort en överföring mellan ditt PayPal-konto och ditt företagskonto, bör detta registreras som en överföring mellan egna bankkonton. Vanligtvis används inte konto 1928 som företagskonto. Om du ändå ser en bankhändelse på företagskontot, kan det vara nödvändigt att bokföra det som 1930/1928 för att få det på rätt konto.
Om det fortfarande är oklart eller om du behöver vidare hjälp rekommenderar vi att du ringer oss, så kan vi titta närmare på det tillsammans!
Välkommen att kontakta supporten så hjälps vi åt. /Tinna
... Visa mer
2024-05-17
13:29
Hej En inbetalning skall du kunna matcha mot fakturan oavsett vilken avsändare det är för pengarna. Den automatiska matchningen kan eventuellt inte fungera men du kan via knappen matcha välja inbetalning av kundfaktura och sedan välja den eller de fakturor du vill matha inbetalningen mot. /Joachim
... Visa mer
2024-03-01
13:16
1Gilla
Du bokför inköpet som inköp av varor på ett 4-konto och lyfter momsen som vanligt. Detta påverkar inte på något sätt av att du använt materialet till en EU-kund.
... Visa mer
2023-10-13
15:50
Hej @paulinainca!
Har hittat ett användartips som jag hoppas och tror kan hjälpa dig med detta: Hantera överbetalning av fakturor i Visma eEkonomi.
Kika igenom detta och släng även ett öga i kommentarerna där min kollega har besvarat andra funderingar som kan vara till hjälp.
Återkom gärna om du har några funderingar eller behöver hjälp med något annat.
Önskar dig en fin helg!
/Tinne
... Visa mer