Hej, Jag har ett företagskort hos Mynt. Initialt gjorde jag ingen integration, jag definierade kortet manuellt och har importerat transaktioner via import av kontoutdrag som CSV -fil. Matchat transaktionerna på samma sida. Har funkat bra. Då jag definierade konto fanns inget valalternativ för Mynt, på förfrågan till er valde jag en godtycklig bank i listan. Såg att integrationen numera var kostnadsfri, satte upp en integration och exporterade en transaktion som redan fanns i mitt system (tänkte ta bort dubbletten). Den importerade transaktionen dök dock inte upp på kassa/bank sidan för mynt, dock justerades kontoställningen till ett felaktigt belopp. Transaktionen var importerad och fanns i min verifikationslista på ett korrekt (konterad enligt vad jag gjort i Mynt). Men den syntes inte på kassa/bank-sidan för kontot Mynt. Fick hjälp från supporten att ta bort min manuellt skapade transaktion. Sen fick jag beskedet att jag behövde skapa en transaktion på kassa/banksidan och att denna sedan skulle matchas med den icke synlig transaktionen i verifikationslistan. Då detta var gjort blev kontoställningen korrekt. Som jag förstod er support skulle det alltid funka på detta viset även framöver. Att skapa en transaktion som vi gjorde manuellt tar ju längre tid än att använda sig av manuell import via csv-fil från Mynt. Man kan förvisso importera transaktionerna till kassa/bank-sidan på detta viset, men vitsen med att ha integration försvinner ju lite i så fall. Jag har därför stängt av integration och gör tills vidare så som jag gjorde från början (manuell import via kontoutdrag). Förstår inte riktigt varför ni har implementerat funktionen på detta viset. Den funkar ju inte alls som den vanliga bankintegrationen eller integrationen som fanns till Visma debit card. Kan det vara så att det blev konstigt av något skäl? - Kontot var ju manuellt skapat med en godtycklig bank, inte rätt bank vad det nu skulle vara - Transaktionen fanns ju redan på konto. Dock tror jag att jag i den manuella importen satt upp datum till att bli transaktionsdatum, medan integrationen var definierad som bankdatum. Det skilde en dag mellan de olika transaktionerna. Om det är så att det är tänkt att fungera så här tycker jag att ni behöver ändra funktionen. Om det ska funka som Visma debit-Card men att jag behöver modifiera kontot/undvika att redan ha transaktionen skapad så vill jag gärna göra ett nytt försök.
... Visa mer