Jag förstår att man ibland kan vara tvungen att genomföra förändringar, men då måste de planreras mycket bättre än ni gjort i det här fallet om ni vill behålla era kunder. Om ni anstränger er lite måste det rimligen finnas statistik på vilka leverantörer som skickar pappersfakturor till er tjänst. Det spelar ingen roll om de är per kund, utan en lista på samtliga leverantörer som använt tjänsten skulle hjälpa alla era kunder. Då kan var och en se vilka av deras leverantörer som finns med på listan och meddela dessa. Jag arbetar ideellt med att sköta en förenings ekonomi och det finns många saker jag hellre vill göra än att lappa ihop era dåliga rutiner. T ex utöva den verksamhet som föreningen driver. Ska jag leta reda på ca 70 st mailadresser och meddela samtliga kommer det gå åt många onödiga timmar av min tid. Då ligger ett byte till t ex FortNox nära till hands om jag ändå ska lägga all den här tiden på att upprätthålla det vi redan har.
... Visa mer