Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

M_____5
MEDLEM

Fel kundfakturanummer - eEkonomi

Hej,
Jag har ett problem med att kundfakturanumren har kommit i "otakt". Jag brukar göra kundfakturorna i word och i efterhand lägga in dem i e-ekonomi. Det har då hänt att jag har råkat bokföra en faktura fel, med t.ex. felaktigt belopp, ångrat fakturan och bokfört en ny med rätt belopp. Det jag missat är att när detta gjordes fick den nya bokförda fakturan ett nytt fakturanummer, som skiljer sig från det som står på fakturan vi skickat till kunden. Så nu ligger nummerserien i e-ekonomi några nummer före nummerserien på fakturorna vi skickar. Går det att ändra fakturanumren i e-ekonomi så att de stämmer? Eller hur kan jag lösa det?
mvh Malin
2 SVAR 2
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej Malin!

Det går inte att ändra fakturanumrena i Visma eEkonomi, utan lättast är kanske att du hoppar över ett nummer i Word så att du är i fas igen.

Sen är jag nyfiken på vad som gör att du inte skapar fakturorna i eEkonomi, då kan du skicka dem direkt, antingen via efaktura, mejl eller utskrift. Du får också en korrekt nummerföljd och bokföring direkt när du skapar fakturorna.

/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
M_____5
MEDLEM

Hej och tack för svar!
jag var osäker på om det gick att göra så med tanke på att vi skickat "word-numret" till kunderna. Men det är alltså okej?
Varför vi skapar fakturorna i word och inte i eekonomi beror egentligen helt på designen. Vi vill ha vårt eget typsnitt, kunna skriva en tydligare beskrivning av det vi fakturerar (vi är en kommunikationsbyrå med många olika uppdrag) och ja, göra fakturor som stämmer överens med vår grafiska profil.