Fd medlem
Inte tillämpbar
2015-05-26
06:25
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2015-05-26
06:25
Ändra fakturamall vid utskrift av faktura
Hello!
Om man har olika fakturautseende inlagt i mallarna så borde man bestämma i skapa fakturor vilken mall man vill använda, och inte under arkiv mallar.
Löst! Gå till lösning.
Svara
5 SVAR 5

Fd medlem
Inte tillämpbar
2015-05-26
07:05
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2015-05-26
07:05
Hej Madde,
Tack för synpunkten.
När du väljer Skriv ut - Fakturor kan du byta utskriftsmall i den här dialogen:
Tack för synpunkten.
När du väljer Skriv ut - Fakturor kan du byta utskriftsmall i den här dialogen:
Svara
2015-05-27
08:44
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2015-05-27
08:44
Hejsan,
Skulle verkligen uppskatta om den här funktionen fanns även för extra fakturadokument. Det är ett evigt bytande fram och tillbaka för mig som har olika mallar beroende på kund.
/Maria
Skulle verkligen uppskatta om den här funktionen fanns även för extra fakturadokument. Det är ett evigt bytande fram och tillbaka för mig som har olika mallar beroende på kund.
/Maria
2015-05-27
15:01
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2015-05-27
15:01
Hej Maria, ja det har du helt rätt i. Det borde finnas snabbvägar till utskriftsmallarna på fler ställen. Jag tar med mig det som förbättringsförslag.

Fd medlem
Inte tillämpbar
2015-05-26
09:19
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2015-05-26
09:19
Hej!
Kan man ändra där även när det är en rotavdragsfaktura. Har ingen att testa på nu men kan tänka mig att det blir fel, eftersom jag ska bocka i vad som är husarbete. Med vänlig hälsning Ann-Britt
2015-05-26
10:02
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2015-05-26
10:02
Hej, om du ändrar här används mallen på alla de fakturor som skrivs ut i intervallet. Du kan fylla i Fakturanr Från/Till i utskriftsdialogen för att skriva ut ett begränsat intervall med den valda mallen.
Om du skriver ut husfakturor behöver du använda en mall som har stöd för HUS när du skriver ut rotfakturorna. Annars får du inte med fördelningen och de texter som är anpassade för husfakturor. Om du skriver ut husfakturor blandat med vanliga fakturor finns standardmallar som stödjer båda delar och anpassar sig om Innehåller husarbete är markerat på fakturan, så det går att använda en mall.
Om du skriver ut husfakturor behöver du använda en mall som har stöd för HUS när du skriver ut rotfakturorna. Annars får du inte med fördelningen och de texter som är anpassade för husfakturor. Om du skriver ut husfakturor blandat med vanliga fakturor finns standardmallar som stödjer båda delar och anpassar sig om Innehåller husarbete är markerat på fakturan, så det går att använda en mall.
Svara