Vi har precis bytt till Visma Administration 1000 med integration mot Visma Severa. Vi blev ytterst förvånande att det inte går att få med fakturaanteckningarna på de faktiska fakturorna. Vi har fått kunskap om att fakturatexten förs över från Severa till Administration och då lägger sig under Kommentar men att det inte finns någon överföring till fakturan från kommentarsfältet.
Vi vill, som de flesta andra, jobba smart och effektivt och minimera handpåläggning. Som det är nu så behöver vår ekonomiansvarig manuellt kopiera in överförd text till en fakturarad i Administration för att den ska komma med. Detta känns väldigt oeffektivt då vi har fakturatext på de flesta av våra fakturor. Det känns också märkligt att det här "problemet" finns då vi tänker att det är ganska vanligt att ha med en övergripande text på sina fakturor och vi har förstått att integrationen mellan de här två systemen har funnits länge och har då ingen annan efterfrågat detta?
Är det här något som ni planerar se över framåt?
Vi är också nyfikna på att höra hur andra jobbar som har dessa två system integrerade?
Mvh
Karin
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.