Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Skriva ut offertsammandrag till fil

Hej!
Skulle vilja skriva ut ex.vis offertsammanställning, order mm till fil. Till fil är inga problem men däremot så ligger infon för respektive offert/order etc oftast på två rader. I det läget går det inta att sortera, sammanställa, beräkna osv.
Jag skulle vilja ha all info för resp case på en och samma rad. Går detta?
Om inte, kan man komma runt problemet genom att ändra i rapportgeneratorn, likt utskriftsmallarna?

Hälsn
Peter

5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Nej det är inte möjligt att ändra utskriften eller modifiera rapporten Offertsammandrag så att allt ligger på en rad. Däremot finns möjligheten att skriva ut den till excelfil. Sedan kan du ändra i Excel och forma den efter eget tycke och smak.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jo men det är ju där problemet ligger. För att kunna göra något med listan så måste man radera varannan rad alternativt flytta upp infon på varannan rad till raden ovanför. Om det bara är ett par rader så är det väl ok men om det är många rader, vilket det ju ofta är, så funkar det ju inte. Tänk dig att du har en lista med 1000 rader...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag förstår problematiken när det blir stora volymer.
Alternativen du har då är att antingen bygga en ny rapport på egen hand eller beställa en rapport av en samarbetspartner till oss. Om du vill göra det senare hittar du deras kontaktuppgifter här:
http://www.vismaspcs.se/kontakta-oss/...

Support på rapportgeneratorn erbjuder vi endast i dokumentform. Har du inte beskrivningen som heter Rapporter sedan tidigare kan jag mejla pdf-filen till dig om du önskar det. Bara hör av dig här i så fall.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Va ' bra! Tack för infon. Ja tack, skicka mig gärna beskrivningen//Peter
Fd medlem
Inte tillämpbar

Den är nu skickad i ett separat mejl Peter.
Jag kan tillägga att den enbart gäller för Visma Administration 2000.