Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Aktiebyte, Avanza

Hej

Vi har några aktier i Depå hos Avanza

Nyligen så gjorde vi en transaktion hos dem och"bytte" ut fond

jupiter-european-growth-l-eur-acc

mot fond

seb-nordamerikafond-smabolag

Det var lätt som en plätt.
Det var bara att i samma transaktion ange vad vi ville byta ut och vad vi ville byta till,

Vi undrar hur vi går till väga med detta när vi skall registrera transaktionen i SPCS ?

Hälsar
Staffan W

Tacksam för råd

  • Skatt
6 SVAR 6
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan! 

Jag ser att du använder Visma Skatt som program hos oss och vi har ett väldigt bra skrivet hjälpavsnitt som heter Aktiebyte till detta program. Där förklarar vi vad som gäller och hur du går till väga i programmet.

 

Jag tänker att vi börjar här, skulle följdfrågor uppkomma får du gärna återkomma! 🙂 
/My 

Fd medlem
Inte tillämpbar

 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag får svar:

Aktiebyte kan ej göras med vald värdepapperstyp

jag provade med JUPITER  ..............
/Staffan

Hej igen, 

Jag ser nu att jag måste läst din fråga för fort igår, ber om ursäkt. Eftersom det är ett fondbyte du gjort så kan du göra enligt följande istället: 

1. Börja med att gå till fonden som ska bytas ut och välj händelsen Utnyttjad tillsammans med antalet du byter bort. 
image (18).png
2. Lägg till den nya fonden och välj händelsen Tilldelning tillsammans med antal och pris som du hade på den andra fonden, i ert fall Jupiter. 
image (19).png

 

Detta gör det förhoppningsvis lättare att komma vidare, återkom annars! 🙂 
/My 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack

Avanza har ett system för FONDER och man kan köpa eller sälja eller byta (till annan fond).

I SPCS gör jag alltså så att jag väljer UTNYTTJAD på fonden, som jag avvecklar och

TILLDELNING på fonden, som jag byter till.

OK ?

Hjärtligt TACK

Staffan

Helt korrekt! 

/My