Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Helena75
UTFORSKARE

Byte från papper till digital inlämning

Hej,

Enligt programmet ska det gå att byta mellan digital inlämning till papper och tvärt om. Nu har jag provat att byta till digital och tvärt om. Det går inte, får bara massor med följd stopp som ej går att fixa. Fick starta en till som jag kallade ÅR på slutet och bara gjorde ÅR i den. Dvs en för bilagor och beräkningar och en för ÅR. 

 

Ha en nu där bilagorna med underlag är klar och då säger revisorn att han kan lämna in digitalt. Har inte påbörjat en separat årsredovisning, tar tacksamt emot hjälp för att slippa dubbeljobb. Jag kanske missat något moment som jag borde gjort. Hade inte skapat ÅR när jag bytte.

 

1 SVAR 1
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan! 

Det är en viss skillnad att byta från papper till digital inlämning och digital inlämning till papper men eftersom jag inte vet vilka stopp du får är din fråga inte helt lätt att besvara. När du gör ett byte från papper till digital inlämning på ett befintligt företag så kommer eventuell årsredovisning och balans- och resultaträkning behövas skapas om och värden får skrivas om på nytt. När du gör ett byte från digital inlämning till papper så får du välja om du vill behålla årsredovisningen eller om du vill skapa om den samt skriva in alla värden på nytt. Men nu hade ju inte du hunnit skapa årsredovisningen innan bytet som jag förstår det, så stoppen bör ju isåfall avse något annat.

Mitt förslag är att du tar detta en vända med oss på supporten via telefon eller chatt, på så sätt kan vi kika på dina stopp direkt i ditt program tillsammans med dig. 🙂 

Ha en fin helg! 
/My