Hej,
Jag försöker hjälpa en att importera en siefil från enkelbok till eekonomi men det verkar stört omöjligt.
Jag får upp följande:
Filen innehåller data som kan vara inkorrekt. Du bör kontrollera varningarna innan du fortsätter
+Maximum account name size is 100 characters. When importing, names longer than that are automatically truncated.
Konto 2071 saknar namn.
Filen innehåller fel och går inte att importera.
Jag har aldrig haft med enkelbok att göra vare sig att arbeta i det eller flytta över till visma.
Någon som har något tips, som inte innefattar att kasta ut datorn genom fönstret vilket redan har övervägts och avförts...
mvh
Stefan
Löst! Gå till lösning.
Hej @Stefan5
Tack för att du kontaktar oss.
Anledningen till att det inte fungerar att göra importen beror på uppställningen i filen samt att Visma Spcs endast har stöd för import av SIE-filer som kommer från program godkända av SIE-gruppen. Mer info finns här.
I hjälpavsnittet Importera bokföringsdata (SI- eller SE-fil) skriver vi bland annat följande:
Notera att Visma eEkonomi Smart inte stöder kontoklass 9 (9xxx). Om dina uppgifter innehåller konton från kontoklass 9 måste du flytta dessa verifikationer till en annan kontoklass innan du gör en export. Kontona i kontoklass 9 kan sedan raderas från filen genom att du öppnar filen i Anteckningar och raderar dem. Om SIE-filen innehåller kontoklass 9 kan den inte importeras till Visma eEkonomi Smart.
Hoppas detta kan hjälpa dig en bit på vägen och jag förstår att du blir frustrerad på alla felmeddelanden.
/Tinna
Tack för svaret, Det förklarar allt!
mvh
stefan
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.