Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Gunilla-57
UTFORSKARE

Hittar inte K10 blankett till kund i Skatt & Bokslut

Hej,

Skulle göra en k10 till kund men hittar inte denna under Skatteberäkning - Skattebilagor, det finns bara N3b N4 N7 N8  N9 samt övrigt och följebrev. Vad gör jag för fel?

/Gunilla

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Gunilla-57 

Tack för att du hör av dig. 

Vad har din kund för bolagstyp? Det låter som om du kan ha startat Skatt och Bokslut Pro på en kund med fel bolagsform då N3b N4 N7 N8 N9 föreslås på HB - vill du ha en K10 hittar du den som privatperson.

Kika på det och hör av dig så jag vet hur det går för dig. 

/Tinna

Gunilla-57
UTFORSKARE

Hej Tinna, 

Jag kan inte se att företaget ligger som HB eller något annat.

Kunden har AB som bolagsform K2 under inställningarna i Skatt & Bokslut, samt som AB under Advisor. Han startade företaget 2022, därför som gjorde jag inte någon K10 i början av 2023. Jag upptäckte inte detta förrän i år.

Jag har gjort en K10 på blankett och skickat in i stället, så det löser sig för tillfälligt, men det kommer flera år framåt och det gäller att hålla reda på siffrorna själv.

/Gunilla

Hej @Gunilla-57 

Bra att du löste det för nu men vi vill ju självklart kika på hur det ser ut hos dig så när du har tid framöver så slå gärna supporten en signal. 

Bra jobbat och tack för att du uppdaterade mig 

/Tinna

Hej igen Tinna,

Det blev som så, att man blev tvungen att lägga upp personen i företaget som Ny kund i Advisor som "Privatperson" och sedan koppla denna privatperson till ett eget Skatt & Bokslut PRO, lite "over kill" när man redan har företaget i Skatt & Bokslut, men men.........

/Gunilla

Härligt att du löste det och tack för att du uppdaterade mig. 

Ha en fin dag @Gunilla-57 och välkommen tillbaka till forumet snart igen. 

/Tinna