Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

PV____1
MEDLEM

Inga blanketter inlästa i SRU-filen vid import av N3A i SKV:s e-tjänst - Skatt/Skatt Proffs

Deklaration via SKV:s e-tjänst: Jag skulle importera N3A via SRU och fick då ett felmeddelande att SRU-filen inte innehöll några blanketter. Sparade om filen i skatteprogrammet och gjorde om, utan förbättring. Det slutade med att jag var tvungen att knappa in hela N3A-bilagan manuellt. Snopet. Och pinsamt, kunden var med för att lära sig deklarera själv nästa gång. Detta har aldrig hänt förr, importerar alltid NE-bilagor via SRU utan problem för enskilda firmor.

  • Skatt
3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej PV,

Vilken version av Visma Skatt Proffs har du? Det är inget generellt versionsproblem i version 2017.21. Om du går till filen blanketter.sru och dubbelklickar på den, och väljer att öppna den med anteckningar. Finns det då några blanketter där? Ett bra ställe att testa filerna är via skatteverket testöverföring.

Tack för ditt inlägg.

/Victor
PV____1
MEDLEM

Hej Victor!
Jag har version 2017.21 och nu när jag öppnade med anteckningar så fanns blanketterna där.
Men jag upptäckte sedan att felet låg hos SKV, för det gick inte att läsa in några filer alls under några dagar, och sedan gick det när jag provade igen senare. Så detta visade sig inte vara någon supportfråga till er ändå. Men tack för ditt svar! Nu vet jag i alla fall hur jag själv kan kolla om blanketterna finns i filen.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vad bra att det löste sig. Ja ibland kan olika typer av felmeddelande dyka upp och då kan det vara bra att bara öppna filerna och se om allt "ser" (inte alltid så lätt) rätt ut i anteckningar. Detta fungerar med SRU, Anstånd eller t ex SIE-filer.

Ha en fin dag.

/Victor