Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Helena75
UTFORSKARE

Koncern notens #koder#

Hej,

Hur får jag in siffrorna så att #koderna# levererar i notapparaten? Vet hur bokslut fungerar men nötterna är tomma i koncern förutom #koderna# och det känns dumt att ta bort alla koder så jag måste knappa manuellt även nästa år.

8 SVAR 8
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan, 

Först så skulle jag vilja kolla att en import från Visma Bokslut har gjorts. Misstänker att det kan vara därför du inte får upp siffrorna. I vårt skrivna hjälpavsnitt Uppgifter från Visma Bokslut finns instruktioner steg för steg hur du gör detta. 

Skulle importen vara gjord utan att siffrorna uppdaterats får du gärna återkomma så ska vi kika vidare på det! 
/My 

Ert steg för steg är tyvärr ganska knapphändigt.

Hej Helena,

 

Hur har det gått för dig? Hoppas att du har fått in alla dina siffror och om så inte är fallet skulle jag vilja be dig att du tar kontakt med mina duktiga kollegor på supporten så hjälper de dig gärna. 

 

Jag ska även be någon se över instruktionen som du upplevde som knapphändig. 

 

/Tinna

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Ställer annan fråga denna tråden:

Jag arbetar med Uppgifter ÅR i VIsma Koncern. Behöver på en not lägga till en rad (under noten för Räntekostnader) - hur gör jag detta? Har försökt med högerklicka och div (som är logiken i Visma bokslut), men hittar inte lösningen. Tack på förhand

Häls

Marie

Hej Marie!

 

För att lägga till en nya rad i en not så gör du den direkt på dokumentet i trädet genom att redigera noten. 

Om du vill läsa mer om detta så hittar du mer information om hur du lägger till en ny rad i vår skrivna hjälp under rubriken 'Rad'.

Återkom gärna om något känns oklart eller om du har fler funderingar!

 

Önskar dig en trevlig helg!

/Tinne

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej, 

Tack för info - detta gäller väl när man arbetar i årsredovisningsträdet?

Hur lägger man till information under Arbeta med => Uppgifter ÅR => Visa dokument => tex Not räntekostnader? Skulle behöva lägga till en rad till här. 



 

Hej @Fd medlem! 

 

För att få med raden i Uppgifter År måste du först först lägga till den raden i årsredovisningen på den noten du vill ha en ny rad på. För att göra det går du till Årsredovisningen och väljer Redigera på den not du vill lägga till en ny rad på. Därefter skriver du in den texten du vill ha på den raden. För att raden sedan ska komma med i Uppgifter År behöver du skriva in en formel i cellerna för det innevarande räkenskapsåret samt föregående räkenskapsåret. Hur du gör detta kan du läsa mer om i vårt hjälpavsnitt Årsredovisningen

 

Hoppas detta hjälpte dig i din fråga. Du är varmt välkommen att höra av dig här igen om du har några fler frågor och funderingar. 

 

Önskar dig en fin helg!

 

/Agnes 

 

 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för svar!

 

Marie